به گزارش ایرنا، اسماعیل غنیان روز سه شنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: بالغ بر یک هزار و 275 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی روستایی و عشایری و حمایتی استان سمنان در سال 97 در نظر گرفته شده بود و تاکنون بالغ بر 120 درصد از این تعهد در استان تحقق یافت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: شهرستان سمنان امسال در حوزه ایجاد فرصت شغلی جدید، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: شهرستان های استان سمنان در سال 97 به صورت‌ مطلوب در حوزه ایجاد فرصت شغلی و تحقق تعهدها عمل کردند و شهرستان سمنان با 109 درصد تحقق تعهد اشتغال، تاکنون در رتبه نخست قرار دارد.
وی افزود: افزایش اشتغال و کاهش بیکاری از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید است، در استان سمنان نیز بالغ بر 10 هزار و 648 فرصت شغلی تعهد شده و تاکنون بالغ بر 99.8 درصد آن تحقق یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان خاطر نشان کرد: سازمان های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان توانسته اند هفت هزار و 652 فرصت شغلی جدید ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه بانک های عامل در همکاری با دستگاه های اجرایی در زمینه ایجاد فرصت شغلی نقش پررنگی ایفا می کنند، اظهار داشت: پست بانک با 108 درصد، بانک های رفاه با 100 درصد، ملی با 90 درصد، تجارت با 36 درصد و بانک ملت با 15 درصد، به ترتیب بیشترین و کمترین میزان پرداخت تسهیلات اشتغال زایی روستایی و عشایری را به خود اختصاص دادند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان افزود: توسعه روستاها و رونق اشتغال در این‌ مناطق یکی از راهکارهای افزایش فرصت شغلی و ماندگاری روستائیان در روستاها است و به صورت ویژه در دستور کار کارگروه تخصصی اشتغال استان قرار دارد.
به گزارش ایرنا، سی و هشتمین کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان با حضور عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و مسوولان دستگاه های اجرایی برگزار شد.
9891م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.