اسماعیل غنیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: توسط کمیته های نظارت استانی و شهرستانی کارگروه اشتغال استان سمنان از 487 واحد دریافت کننده تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری در قالب گروه های هدف نمونه، تاکنون 118 واحد تولیدی مورد بازرسی کمیته نظارت شهرستانی قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه با هدف بررسی و نظارت دقیق از سرانجام تسهیلات پرداختی و تاکید بر تحقق تمام فرصت شغلی تعهد شده، از تمامی واحد های تولیدی در دوره های زمانی متعدد بازدید به عمل می آید، گفت: با بررسی آمار به دست آمده از 118 واحد بازدید شده، در حال حاضر 6 طرح راکد، 50 طرح در حال ساخت و 62 طرح نیز به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: برای 56 طرح در حال ساخت و راکد تاکنون بالغ بر 224 میلیارد و 851 میلیون ریال توسط بانک های عامل تسهیلات پرداخت شده است.
غنیان با بیان اینکه برای 62 واحد در حال ساخت نیز بالغ بر 149 میلیارد و 346 میلیون ریال تسهیلات مصوب شد، گفت: بنا به اظهار متقاضیان این طرح های اشتغالزایی روستایی و عشایری، تاکنون 77 درصد از تعهد تسهیلات مصوب شده برای این واحدها با پرداخت 114 میلیارد و 527 میلیون ریال، محقق شده است.
وی خاطر نشان کرد: قبل از پرداخت تسهیلات به طرح های بازدید شده توسط کمیته نظارت شهرستانی، 183 نفر مشغول به کار بودند و در قالب طرح اشتغالزایی روستایی و عشایری 140 فرصت شغلی جدید برای آنها تعهد شده و تاکنون با تحقق 53 درصدی تعهدات، زمینه اشتغال 74 نفر فرآهم شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان ادامه داد: توسط کمیته نظارت استانی این کارگروه نیز 73 واحد تولیدی مورد بازرسی قرار گرفتند و پس از بررسی های انجام شده، مشخص شد 21 واحد با تعهد 84 فرصت شغلی تاکنون به بهره برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه در بررسی ها از این 21 واحد، از تعداد 84 فرصت شغلی تعهد شده، تاکنون 51 نفر به کار گیری شدند، بیان داشت: نیاز است تا مشکلات، معضلات و کمبودهای این واحد های تولیدی برای انجام سقف تعهدات شغلی خود، بررسی و مرتفع شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: نظارت، بررسی و پیگیری وضعیت واحدهای تولیدی دریافت کننده تسهیلات به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و تلاش می شود تا طرح های تعهد شده، در مهلت زمان مقرر با فرصت شغلی جدید راه اندازی شوند.
به گزارش ایرنا، تا کنون یکهزار و 293 میلیارد و 890‌ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در استان سمنان پرداخت شده که از این‌ میزان حدود یکهزار و 240‌ میلیارد ریال از‌ مرحله اول و دوم و نزدیک به 50 میلیارد ریال نیز از اعتبارات طرح های حمایتی است.
9891م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.