به گزارش ایرنا، علیرضا خدابنده روز شنبه به خبرنگاران در سمنان، افزود: از مجموع این طرح‌ها، 463 طرح با 160 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی در شهرستان‌ها به بانک های عامل معرفی شده اند.
وی با بیان اینکه مقرر شده است تا برای آن دسته از افرادی که سند مالکیت ندارند، استشهاد نامه محلی برای تسهیل در روند پرداخت تسهیلات اشتغال زایی روستایی جایگزین شود، افزود: در بخش ضمانت نامه های لازم نیز راهکارهای مناسبت برای تسهیل در امور در نظر گرفته شده است و بانک کشاورزی اقدامات لازم را برای پرداخت هر چه سریعتر تسهیلات به مددجویان این کمیته در دستور کار قرار خواهد داد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان بیان کرد: امسال 530 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های اشتغال زایی روستایی در استان در نظر گرفته شد که از این میزان، 35 درصد با اعتباری بالغ بر 185 میلیارد ریال برای ایجاد فرصت اشتغال در بخش دامپروری در استان اختصاص یافت.
وی با تاکید بر اینکه تسهیل در ضمانت نامه های بانکی، سند مالکیت مجریان طرح های دامپروری و تسریع در روند امور اجرایی پرداخت تسهیلات به این طرح ها در دستور کار قرار دارد، افزود: کمیته امداد با ارائه راهکارهای مناسب و تمهیدات لازم، تمام تلاش خود را برای تسهیل در این امر و حمایت از بخش دامپروری در روستاها به کار گرفته است.
وی گفت: تا کنون 183 نفر از افراد جویای شغل در استان در سامانه کارا 60 میلیارد و 310 میلیون ریال برای اخذ تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شدند که از این تعداد 83 مورد به شهرستان های استان اختصاص دارد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان افزود: تا کنون یک هزار و 47 نفر در سامانه کارا برای 383 میلیارد و 480 میلیون ریال در استان سمنان تسهیلات ثبت نام کردند و از این تعداد 800 طرح مورد تایید شهرستان ها و کارگروه حمایتی استان قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، طرح اشتغال زایی روستایی با هدف ایجاد فرصت های شغلی ویژه جوانان در روستاها و تقویت،توسعه و رونق اقتصادی این مناطق، در سطح استان در حال انجام است.
9891م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.