محمد باقر منوچهری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس برآوردهای اولیه برای مصرف مردم سمنان به مدت 6 ماه گندم در انبارهای استان ذخیره شده است.
وی خاطرنشان کرد: میزان محصولات مانند شکر و برنج برای مصرف 2 سال آینده شهروندان استان سمنان ذخیره سازی شد و مردم به شایعه ها در شبکه های اجتماعی مبنی بر کاهش تولید کالاهای راهبردی و اساسی در کشور توجه نکنند.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان اضافه کرد: در زمان حاضر پنج انبار کارخانه آرد، 2 انبار ملکی برای ذخیره سازی گندم، یک انبار شکر و یک انبار برنج در استان وجود دارد.
منوچهری تصریح کرد: میزان محصولات ذخیره سازی شده برای تنظیم بازار کالاهای اساسی مردم مانند گندم، برنج و شکر در استان در حد مطلوب است و با برنامه ریزی اصولی مشکلات در تامین محصولات از این دست در استان وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: میزان کالاهای اساسی در انبارهای سمنان به میزانی است که دیگر استانهای کشور برای تنظیم بازار از انبارهای ذخیره کالا در استان سمنان برداشت دارند.
به گزارش ایرنا، 38 درصد از مزرعه های کشاورزی استان سمنان زیر کشت گندم است و ظرفیت ذخیره گندم استان سمنان در بخش دولتی 127 هزار و 500تُن و دربخش خصوصی 153 هزار تُن است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.