حجت الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 97 تعداد 26 هزار 105 نفر حافظ قرآن کریم در استان سمنان تربیت شدند.
وی ادامه داد: تربیت حافظ قرآن در طول این 40 سال بیش از 421 هزار درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: 12 هزار و 500 نفر در مدت پنج سال گذشته در استان سمنان موفق به حفظ قرآن از یک تا 30 جزء شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اضافه کرد: شرکت کنندگان در طرح های مختلف حفظ قرآن برخی یک جزء و برخی دیگر تعداد جزء های بیشتری از قرآن کریم را حفظ کرده اند.
وی با اشاره به اینکه سمنان از استان های پیشرو در کشور در زمینه فعالیت های قرآنی است، گفت: امسال 298 مربی قرآنی نیز آموزش های لازم را از طریق کلاس های آموزشی دریافت کردند.
واحدی، تعداد کارگاه آموزشی تلاوت در سال 97 را 12 عنوان بیان کرد و افزود: پس از انقلاب اسلامی 230 کارگاه آموزشی تلاوت در استان سمنان برگزار شده است که یک هزار و 200 درصد افزایش داشته است.
وی، تعداد جلسات جزء خوانی در بقاع متبرکه استان سمنان را 90 جلسه عنوان و بیان کرد: 40 سال گذشته این آمار یک هزار و 200 جلسه بوده است که افزایش 9 هزار درصدی را نشان می دهد.
وی همچنین تعداد جلسات تفسیر در بقاع متبرکه این استان در سال 97 را 483 جلسه عنوان کرد که در 40 سال گذشته این آمار 12 هزار و 837 جلسه بود و گفت: 25 محفل انس با قرآن کریم در سال 97 و 485 جلسه در 40 سال گذشته برگزار شده که نشان از توجه به معارف قرآنی پس از انقلاب است .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه به منظور تسهیل فرآیند حفظ قرآن کریم برای افراد علاقه مند به حفظ، گفت: مرکز مجازی حفظ قرآن برای علاقه مندان به حفظ قرآن کریم راه اندازی شده است و شرکت کنندگان با ثبت نام در این سامانه می توانند در آزمون شرکت کرده و گواهینامه مربوط به حفظ قرآن کریم را دریافت کنند.
استان سمنان رتبه اول در کشور را به لحاظ تعداد موقوفه های قرآنی به خود اختصاص داده است و اکنون 21 موقوفه در این استان مربوط به حوزه قرآنی است، شهرستان گرمسار با 11 موقوفه قرآنی در بین شهرستان های کشور رتبه اول در زمینه موقوفه های قرآنی را دارد.
7342م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.