به گزارش ایرنا، حجت الاسلام آیت اله عباسیان روز چهارشنبه در جلسه توجیهی طرح ملی حفظ قرآن کریم با عنوان بشارت 1452 که در محل سرسرای جلسات دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه برگزار شد، به تجربه موفق برگزاری مشترک آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم سال گذشته که توسط اوقاف و امور خیریه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد اشاره کرد.
عباسیان افزود: در طرح تربیت حافظان قرآن کریم از ابتدای امسال از سوی اداره اوقاف استان 23 هزار نفر ثبت نام کرده اند که پیش بینی می شود پس از پایان مهلت ثبت نام و با استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها این تعداد به 60 هزار نفر هم خواهد رسید.
وی یادآور شد، طرح ملی حفظ قرآن کریم با عنوان بشارت 1452 که حفظ جزء 30 قرآن است در استان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.
وی افزود: به دلیل همین تجربه تصمیم گرفتیم امسال با توجه به آمادگی دیگر نهادها برای مشارکت در این رویداد بزرگ قرآنی، آزمون امسال طرح تربیت حافظان قرآن با مشارکت نهادهای همسو همانند آموزش و پرورش، حوزه علمیه و دیگر ارگان های فعال در عرصه قرآنی را برگزار کنیم.
وی یادآور شد، در سال گذشته برای شرکت در این طرح 10 هزار و 700 نفر ثبت نام کردند که از این میزان 9 هزار نفر در آزمون شرکت کردند.
وی با تاکید براینکه امسال شرکت در آزمون رایگان نخواهد بود، افزود: به دلیل ایجاد همت بیشتر ثبت نام کنندگان برای شرکت در آزمون، حق ثبت نام 6 هزار تومان خواهد بود.
عباسیان از دهم دی تا دهم بهمن به عنوان مهلت ثبت نام برای شرکت در آزمون یاد کرد و افزود: آزمون پایانی در اسفند ماه برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار داشت: در دین مقدس اسلام تاکیدهای فراوانی برای یادگیری معارف قرآن کریم شده است.
وی با بیان اینکه قرآن با بهترین راهکارها، انسان را هدایت می کند، ادامه داد: تا هنگامی که انسان تقوا پیشه نکند نمی تواند از مفاهیم قرآنی استفاده کند، افرادی که در ترویج معارف قرآنی قدم برمی دارند مورد لطف پروردگار قرار می گیرند.
او با بیان اینکه هدف ترویج قرآن در جامعه است، اظهار داشت: فرقی نمی کند که این تبلیغات توسط کدام ارگان انجام می شود ولی همواره باید هوشیار بود و در مقابل تفرقه افکنی سودجویان ایستادگی کرد.
عباسیان با تاکید براینکه داشتن تقوای الهی مانع از بی اخلاقی و تفرقه افکنی است، گفت: هرجا وحدت وجود داشته باشد برکات الهی واقع می شود.
عباسیان از کرمانشاه به عنوان پایگاه قرآنی یاد کرد و گفت: بالا بودن موقوفات قرآنی گویای اهمیت کرمانشاهیان به این کتاب مقدس است از همین رو نباید از دیگر استان ها عقب بیفتیم.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.