به گزارش ایرنا، ایرج حیدریان روز یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: بیش از 414 میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی در حوزه آب سمنان برای سال 97 از محل اعتبارهای ملی لحاظ شده است.
وی با بیان اینکه در سال 95 دستکم 69 درصد و در سال 96 بیش از 34 درصد از اعتبارهای ملی حوزه آب منطقه ای سمنان تخصیص یافته بود، گفت: در سالجاری بیش از 39 میلیارد ریال برای خرید تضمینی آب برای شهرهای گرمسار، آرادان و ایوانکی تخصیص یافت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان تصریح کرد: اعتبار برای اجرای طرح انتقال آب از دریای خزر به سمنان و ساخت سد فینسک در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی حفظ شد.
حیدریان اضافه کرد: یکی از چالش های اساسی در اجرای طرح های عمرانی و انتقال آب در کشور مباحث اجتماعی و قومیتی است و برای اجرای طرح های ملی و فرامنطقه ای رفع این مشکلات اجتناب ناپذیر است.
وی اضافه کرد: در انتقال آب از سد کالپوش به شهر شاهرود رویکردهای اجتماعی مانع اجرای این طرح شده است که با برنامه ریزی اصولی و همکاری فرمانداران شهرستان های شاهرود و میامی برای رفع این معضل در کمترین زمان ممکن اقدام شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: برنامه ریزی های اصولی برای تولید و اجرای طرح های عمرانی در بخش آب سمنان درحال انجام است که با تصویب اعتبارهای سال آینده وزارت نیرو در بودجه سال 98 بخش قابل توجهی از انها در گام عملیاتی قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، براساس آمار 1.5 درصد مشترکان آب کل کشور مختص استان سمنان است.
در این نشست علیرضا آشناگر استاندار سمنان، حشمت الله عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، قدرت الله ابک سرپرست هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان حضور داشتند.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.