به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت روز پنجشنبه در نشست شورای معاونان این اداره کل با حضور رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسات این اداره کل، افزود: سهم فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعتبارات فرهنگی پایین و در عین حال انتظارها از این بخش بالاست.
وی گفت: در حالی که این وزارت خانه سهم کمی از اعتبارات فرهنگی دارد اما باید بیشترین پاسخگویی را نسبت به مسایل فرهنگی داشته باشد.
وی با بیان اینکه انتظارات از فرهنگ و ارشاد اسلامی بالا است گفت: در مقابل محدودیت ها نیز زیاد است، با وجود کمترین سهم از بودجه فرهنگی، باید بیشترین پاسخگویی را نسبت به مسایل فرهنگی داشته باشیم.
فضیلت با تاکید بر اینکه ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها خط مقدم در مباحث فرهنگی هستند، تصریح کرد: این نگاه که همه ایران، تهران نیست، باید تقویت شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خواستار ارائه کمک های آموزشی در حوزه سواد رسانه ای شد و گفت: در بخش سواد رسانه ای نیاز به توسعه آموزش به خصوص آموزش های تخصصی وجود دارد و انتظار است مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در این زمینه به توسعه این آموزش ها کمک کند.
در این نشست مباحث مربوط به فعالیت مجتمع های دیجیتال و خانه های فرهنگ در استان سمنان و نیز مسایل مربوط به فضای مجازی، تولید نرم افزار و محتوا با حضور محمدرضا بهمنی رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد.
در استان سمنان سه مجتمع فرهنگی دیجیتال و هفت خانه فرهنگ فعالیت دارد.
7342م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.