حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: هنر به معنای بیان یک حس در قالبی زیبا و با رعایت اصول زیبایی شناسی است که در نهایت بر احساسات مخاطبان تاثیراتی را خواهد گذاشت.
وی با اشاره به اهمیت جذابیت و مقبولیت یک اثر هنری در نگاه مخاطب، بیان کرد: کیفیت اثرگذاری، کشش و القای لذت اثر هنری بر مخاطبان به معنای جذابیت تولیدات هنرمندان است که باید به آن ها توجه شود.
فضیلت، روحیه و دیدگاه های مخاطبان نسبت به هنر را در میزان استقبال از آثار هنری را موثر خواند.
وی با اشاره به اینکه نمی توان به جذابیت و مقبولیت یک اثر هنری به صورت مطلق نگاه کرد، گفت: مقبولیت آثار هنری امر نسبی است چرا که دیدگاه مخاطبان بسیار متنوع است.

**تغییر ذائقه هنری مخاطبان نتیجه گسترش فناوری است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: گسترش فناوری های مختلف سبب تغییر علاقه مندی و ذائقه افراد شده است و تولیدکنندگان آثار هنری باید به این امر توجه داشته باشند.
وی افزود: هنرمندان به منظور استقبال عمومی از آثار هنری باید به فرهنگ بومی محل ارائه اثر خود و سلیقه جامعه هدف توجه ویژه داشته باشند.
فضیلت گفت: قانون عرضه و تقاضا در امر هنر نیز صدق می کند و هر اندازه میزان کیفیت آثار افزایش یابد، میزان اقبال عمومی از آن نیز بالا خواهد رفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، بر ضرورت مساله محور بودن آثار هنری نیز تاکید و اضافه کرد: هنرمندان زمان تولید اثر، باید به مسائل و معضلات روز جامعه نیز توجه کنند و زمانی که تولیدات آنها پاسخ و راه حلی برای این مشکلات ارائه دهد، این آثار جاودانه خواهد شد.
7342م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.