به گزارش ایرنا، محمد اخلاقی روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان، افزود: رعایت اصالت و توجه به کیفیت و صحت خبر مهمتر از سرعت انتشار خبرها است.
وی ادامه داد: خبرگزاری جمهوری اسلامی همانند نام وزینش که با جمهوری اسلامی مزین شده در رعایت سرعت، صحت و دقت در انتشار خبرها، عملکرد مطلوب داشته است.
اخلاقی تصریح کرد: انتشار خبر بدون رعایت اصول اخلاقی نتیجه ای جز ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه ندارد و خبرگزاری ایرنا به واسطه نیروهای توانمندی که دارد با رعایت اصل اخلاق و انتشار خبرهای درست اعتماد عمومی را جلب کرده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان ابراز داشت: برخی رسانه ها صحت خبر را فدای سرعت انتشار خبرها می کنند و این موضوع موجب ایجاد بی اعتمادی به رسانه های داخلی می شود، خبرگزاری ایرنا با انتشار خبرهای موثق و قابل وثوق در تقویت اعتماد عمومی نقش موثری داشته است.
اخلاقی با اشاره به اینکه شفافیت در انتشار خبرها در ایرنا تحسین برانگیز است، گفت: ایرنا در عمل به رسالت خود به منظور اعتماد افزایی در جامعه عملکرد مطلوب داشته است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان افزود: رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند و انتشار خبرها به صورت شفاف و بیان مشکلات مردم در رسانه موجب تقویت اعتماد عمومی می شود.
وی ادامه داد: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه نظام به وظیفه خود در بیان مشکلات مردم و انتشار خبرها بر اساس اصول اخلاقی مبتنی بر شفافیت عملکرد مطلوب داشته است.
وی با بیان این که رسانه نظام نباید فقط عملکرد دولت را اطلاع رسانی کند، تصریح کرد: خبرگزاری ایرنا با به کارگیری خبرنگاران زبده و توانمند انتظارات مردم را به گوش مسوولان می رسانند که این موضوع موجب تقویت اعتماد عمومی و مانع از سوء استفاده دشمنان می شود.
وی خاطر نشان کرد: هر جا رسانه داخلی به مسائل به صورت شفاف توجه نکرده رسانه های معاند با بزرگنمایی مشکلات سعی در اشاعه بذر ناامیدی در کشور را داشته است و برای جلوگیری از این سوءاستفاده دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران ضرورت دارد رسانه ها به روز باشند و مطابق سرعت جهانی پیش روند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان گفت: برگزاری میزگردهای پژوهشی و تحلیلی در خبرگزاری ایرنا اقدامی ارزشمند است و تولید این فرآورده های خبری این خبرگزاری را به یک منبع قابل وثوق و مرجع تبدیل کرده است.
محمد جهانگیریان رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان نیز در این نشست ضمن معرفی این رسانه، برگزاری 18 میزگرد در سه ماه سوم سال جاری را از مهم ترین اقدام های این مجموعه خبری عنوان و اضافه کرد: تهیه گزارش های مردمی، ارتباط گیری با مدیران به منظور حل مشکلات مردم و تشکیل پرونده های خبری در حوزه های مختلف برخی از رویکردهای جدی در ایرنا سمنان است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.