به گزارش ایرنا، محمد دستورانی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی، در اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، با بیان این که ارائه آمار و معرفی افراد بیسواد جامعه نقش مهمی در کاهش آمار بی سوادی دارد، افزود: برخی دستگاه های اجرایی مانند کمیته امداد، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی استان سمنان به دلیل نوع وظایف کاری و ارتباط با اقشار هدف در جامعه در کاهش آمار بیسوادی نقش مهمی دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: اعلام آمار بیسوادی نقش مهمی در برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف و صفرشدن قدر مطلق بیکاری دارد.
وی اظهار داشت: در استان سمنان 13 هزار بیسواد وجود دارد که برخی آموزش ناپذیر هستند و برخی با مشقت زیاد ترغیب به آموزش شدند.
دستورانی تصریح کرد: 2 هزار و 100 نفر در 544 کلاس سودآموزی در سراسر استان سمنان با کمک 232 آموزش دهنده مشغول به سوادآموزی هستند.
وی اضافه کرد: 50 کلاس درس از تعداد 544 کلاس درس فعال در زمینه سوادآموزی در استان سمنان به 649 اتباع خارجی آموزش می دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه جامعه هدف شرکت کننده در کلاس های سوادآموزی بازه سنی 10 تا 49 سال است، ابراز داشت: ریشه کنی بیسوادی امکانپذیر نیست اما می توان قدر مطلق بیسوادی را به صفر نزدیک کرد.
به گفته دستورانی، نرخ با سوادی در استان سمنان با گذشت 40 سال از انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران رشد چشمگیر داشته و اکنون نرخ با سوادی در این استان 98.5 درصد است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: سمنان پراکنده ترین استان کشور به لحاظ جمعیت است ولی با این وضعیت، رشد سوادآموزی مطلوب است و میانگین پوشش تحصیلی در استان سمنان 12 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
به گزارش ایرنا، در سال 1355میزان با سوادی در بازه سنی 10 تا 49 سال 62 درصد بود و براساس آخرین سرشماری در سال 1395 نرخ باسوادی در این استان 98.5 درصد بوده است.
در 39 سال گذشته 70 هزار نفر از نعمت سواد بهره مند شدند.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.