به گزارش ایرنا، شهید اسدیان فرزند اسدالله در یازدهم مهر 1342 در شهرستان شاهرود، در خانواده ای دیندار چشم به جهان گشود.
وی از همان دوران نوجوانی پسری انقلابی بود و در تظاهرات و راهپیمایی های علیه رژیم طاغوت فعالیت چشمگیر داشت.
وی در کنار فراگیری درس های رسمی، مشغول به تحصیل در علوم فقه بود و در کنار تذهیب نفس، به منظور تربیت جسم در رشته ورزشی تکواندو فعالیت داشت.
شهید اسدیان پس از اخذ دیپلم تجربی در سال 1360 و در آزمایشگاه مدرسه مشغول به خدمت شد و پس از اعلام نیاز مدرسه به مربی امور تربیتی، عهده دار فعالیت در زمینه امور تربیتی شد.
این شهید والامقام جزء اولین نفراتی بود که با تاسیس حزب جمهوری اسلامی، به عضویت این حزب درآمد و به گفته همرزمانش شهید احمدیان جوانی معتقد و پایبند به فرایض دینی بود و هیچ گاه خواندن نماز اول وقت را از یاد نمی برد.
وی، در اویل سال 1361 برای گذراندن دور آموزشی سربازی به پادگان بیست و یکم حمزه در تهران اعزام شد و سپس به عنوان امدادگر راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شد.
شهید اسدیان در بخشی از وصیت نامه خود، با اشاره به اهمیت علم آموزی و کسب آگاهی، اظهار داشته است: کتاب غذای روح و موجب تذهیب نفس و مطالعه کتاب زمینه ساز رهایی از جهل و رسیدن به آگاهی است.
این شهید والامقام سرانجام دوم خرداد 1361 در عملیات بیت المقدس، در خرمشهر در اثر اصابت ترکش، به قافله یاران شهیدش پیوست.
پیکر این شهید جلیل القدر پس از سال ها انتظار، در عملیات تفحص بهمن سال 1374 به خانه بازگشت و در گلزار شهدای مزار سید فتح الله در ورامین به خاک سپرده شد.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.