به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار فیروزکوه روز شنبه در مدرسه متوسطه دوره دوم دخترانه 17 شهریور با بیان اینکه تمام آحاد جامعه باید در راستای اعتلای کشور گام بردارند، اظهار داشت: پژوهش حاصل علم آموزی و اقدامات هر فرد در دوران تحصیل او است، اگر سالها به کسب علم مشغول باشیم اما جامعه از دانشی که می آموزیم بهرمند نشود، سالهای بی حاصلی را گذرانده ایم.
مهدی یوسفی جمارانی تاکید کرد: عمل کردن به علم با اقداماتی از جمله پژوهش، نوآوری، خلاقیت و بهره گیری از دانش در تسهیل و ساده سازی زندگی هموطنان و همشهریان محقق می شود.
وی ضمن بیان اینکه امروزه اقدامات موثری در حوزه پژوهش در کشور صورت می گیرد اعلام کرد: پس از انقلاب اسلامی موفق شده ایم رتبه چهارم محصولات علمی را در جهان کسب کنیم و بیشترین شتاب علم و فناوری را به خود اختصاص دهیم.
به گفته این مقام مسئول ایران از لحاظ تعداد دانش آموختگان مهندسی سومین کشور جهان است.
نماینده عالی دولت در فیروزکوه بیان داشت: تمام دانش آموختگان سعی دارند از علم خود بیشترین بهرمندی را داشته باشند اما این امر در فعالیت مهندسان در جامعه بسیار ملموس تر است.
یوسفی جمارانی تصریح کرد: بیش از 150 سال است که مردم کشورمان برای آزادی و تصمیم گیری برای خود تلاش کرده اند و یکی از شواهد ثمر این تلاش پیشرفت روزافزون جامعه در پژوهش است.
وی در جمع دانش آموزان تاکید کرد: باید همواره با برنامه ریزی نیازهای منطقه و کشورمان را شناسایی کنیم تا بتوانیم با پژوهش در حوزه های متفاوت از دانش خود استفاده کنیم.
فرماندار فیروزکوه خطاب به دانش آموزان افزود: علاوه بر توجهی که به کتاب های درسی خود دارید، نباید از مطالعات غیر درسی غافل شوید چرا که نمی توانید به روز باشید و پیشرفت کنید.
وی ابراز کرد: مطالعاتی که انجام می دهید باید بر مبنای علاقه مندی هایتان باشد تا نتیجه بهتری بگیرید.
بر اساس این گزارش، هفته سراسری پژوهش از بیست و چهار تا سی ام آذر ماه جاری با شعار 'پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی' ادامه خواهد داشت.
شهرستان فیروزکوه با جمعیتی افزون بر 33 هزار نفر دارای 5 هزار و 110 دانش آموز، در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/9897//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.