به گزارش ایرنا، در پیام علیرضا آشناگر استاندار سمنان ضمن تسلیت درگذشت آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی، آمده است: خبر ارتحال آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، عالم و فقیه بزرگ و همرزم صدیق امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، باعث تاثر و اندوه و غم بزرگ ملت ایران شد.
در ادامه این پیام آمده است: آیت الله هاشمی شاهرودی با بهره گیری از محضر درس علمای بزرگی همچون آیت الله صدر، آیت الله خویی و امام خمینی(ره) و نیز استعداد بالای علمی و درایت و تجربه فراوان توانست در جایگاه هایی از جمله ریاست قوه قضاییه، عضویت شورای نگهبان، شورای حل اختلاف قوا و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، خدمات ارزنده به کشور ارایه کند.
استاندار سمنان در پایان پیام خود آورده است: این ضایعه اسف بار را به محضر رهبر معظم انقلاب، ملت بزرگ ایران به ویژه مردم شریف استان سمنان و بیت محترم آن مرحوم تسلیت و تعزیت می گویم و علو درجات را برای آن عالم والامقام از خداوند منان خواستارم.
به گزارش ایرنا، مرحوم آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت 22 دوشنبه شب در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
آیت الله شاهرودی متولد 1327 در شهر نجف و از سال 1373 در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بین سال های 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب بعنوان رییس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره های سوم، چهارم و پنجم بود.
وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.