به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان جنوبی در پیام محمد صادق معتمدیان آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
اذا مات العالم، ثلم فی الاسلام؛ ثلمه لا یسدها شیء.
خبر ارتحال رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو فقیه شورای نگهبان، یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری(حفظه الله)، مجتهد جلیل القدر، حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی (رحمت الله علیه) موجب تاسف، تاثر و تالم خاطر اینجانب شد.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: آیت الله هاشمی شاهرودی، نوه آیت الله سیدعلی مددی از علمای برجسته خراسان جنوبی و از مفاخر ارزشمند معنوی این خطه بودند که عمر با برکت خویش را به مجاهدت و تلاش در عرصه های مختلف سپری کردند و در کنار تربیت شاگردان عالم و فاضل، در حوزه های سیاسی، فرهنگی، قضایی و تحکیم مبانی اجتهادی نیز منشا خدمات شایانی به اسلام و جمهوری اسلامی بودند و نقش ارزنده ای در اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشتند.
معتمدیان بیان کرد: بدینوسیله ضمن ارج نهادن به خدمات ارزشمند و با برکت این عالم مجاهد، مراتب تسلیت و تعزیت خود را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب (حفظه الله)، جامعه معزز روحانیت و ملت شریف ایران اسلامی و به ویژه مردم عزیز استان خراسان جنوبی ابراز داشته و از درگاه خداوند متعال، علو درجات را برای ایشان مسئلت می نمایم.
آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت 22 دوشنبه شب در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
این عالم ربانی متولد 1327 در شهر نجف و از سال 1373 در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
آیت الله هاشمی شاهرودی بین سال های 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان رییس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره های سوم، چهارم و پنجم بود.
وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.