به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پیام حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی آمده است: ضایعه درگذشت یاور صدیق امام و رهبری استاد گرانقدر آیت‌الله سید محمود هاشمی‌ شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تاثر و تالم فراوان اینجانب شد.
وی افزود: خدمات ارزشمندی از این فقید سعید به نظام مقدس جمهوری اسلامی به یادگار مانده است که هرگز فراموش نمی شود و از باقیات الصالحات ایشان خواهد بود.
امام جمعه بیرجند اظهار داشت: ارتحال این عالم بزرگوار را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اعضای مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه، شاگردان ایشان، مردم خراسان جنوبی و بویژه خاندان مکرم و اعضای وابسته به بیت ایشان تسلیت عرض کرده از خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌ نمایم.
آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت 22 دوشنبه شب در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
این عالم ربانی متولد 1327 در شهر نجف و از سال 1373 در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
آیت الله هاشمی شاهرودی بین سال های 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان رییس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره های سوم، چهارم و پنجم بود.
وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.