فاطمه منصوری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هدف اصلی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان تربیت نیروی های ماهر است که به روزرسانی تجهیزات در اجرای دقیق این امر مهم نقش غیرقابل انکاری دارد.
وی خاطر نشان کرد: بیش از 300 کارگاه ثابت و سیار آموزش فنی و حرفه ای در استان سمنان فعال است که این کارگاه ها در بخش های مختلف نیازمند بازسازی هستند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان اضافه کرد: سهم سازمان آموزش فنی و حرفه ای از کل اعتبارهای آموزشی کشور قابل توجه نیست و 98 درصد از اعتبار این سازمان در بخش هزینه های جاری و 2 درصد در بخش عمرانی و زیرساختی هزینه می شود.
منصوری ادامه داد: تجهیزات کارگاه های تعمیر و نگهداری خودرو، هنر های نمایشی، صنایع غذایی و جوش استان سمنان برای ارائه خدمات دهی و مهارت آموزی در سال های گذشته به روزرسانی شد.
وی تصریح کرد: اکنون چالش فرسودگی تجهیزات مهارت آموزی در تمامی نقاط مختلف کشور وجود دارد که مسئولان امر برای افزایش بهره وری در این بخش اعتبارات قابل توجهی تخصیص دهند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: رفع مشکلات زیرساختی درکنار توجه به فرهنگ مهارت آموزی در بخش آموزش فنی و حرفه ای چالش بیکاری در استان سمنان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
به گزارش ایرنا، در 9 ماه ابتدایی امسال بیش از 23 هزار نفر در 100 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای استان سمنان آموزش مهارت آموزی را فرا گرفتند.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.