سیدعیسی جلالی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به رویکرد سازمان بهزیستی برحمایت از اقشار آسیب پذیرجامعه افزود: مددجویان بهزیستی درحوزه توانبخشی از وسایل کمک توانبخشی ، بهداشتی ، کمک هزینه درمانی و کمک هزینه اقلام مصنوعی بهرمند می شوند .
وی باتوجه به اینکه ساخت مسکن از نیازهای ضروری معلولان می باشدگفت: ازابتدای امسال 18واحد مسکن برای مددجویان تک معلولی ، هفت واحدشهری وروستایی دومعلولی ساخته شده و13 واحد نیز تامین اعتبارشده است.
جلالی خدمات تحصیلی راازدیگر کارهای بهزیستی دانست و تصریح کرد: 48تن از دانش آموزان معلول تحت پوشش خدمات تحصیلی دریافت کرده اند و تمام شهریه6 دانشجو درحوزه توانبخشی توسط سازمان بهزیستی پرداخت شده است.
رئیس اداره بهزیستی میامی گفت:مشارکت مردم در کمک به خانواده های کم بضاعت ضرورت دارد.
جلالی درادامه بااشاره به اینکه تامین رفاه و رسیدگی کامل به وضعیت معلولان نیازمند حمایت همگانی می باشد خاطرنشان کرد: تعامل دستگاه های اجرایی و خیران با این سازمان می تواند زمینه خدمات موثری را فراهم آورد.
وی باتوجه به اینکه تخصیص اعتبار وام اشتغالزایی معلولان دراولویت این نهاد می باشد گفت: وام 200میلیون ریالی با سود4درصد برای 19 تن پرداخت شده و 22واحدمسکونی نیز ازابتدای امسال برای مناسب سازی حمام،رمپ وسرویس بهداشتی مددجویان وام تخصیص و پرداخت شده است .
رئیس اداره بهزیستی میامی اظهارکرد: برای 50تن ازمددجویان شهرستان حق بیمه خویش فرمائی وکارفرمایی توسط این سازمان پرداخت شده است .
بهزیستی میامی 750 مددجودارد که ازاین تعداد 238تن معلول جسمی حرکتی،252تن کم توان ذهنی، 79تن ناشنوا،42تن درحوزه بینایی و62تن معلول اعصاب وروان می باشند
شهرستان میامی با دوبخش کالپوش ومرکزی با جمعیتی بیش از 40هزارتن درشرق استان سمنان واقع می باشد.
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.