احسان بینش دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، سلامت مردم را خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دانست و تأکید کرد: تمام اقدامات این مجموعه در راستای تأمین سلامت مردم است و با هر تهدید بهداشتی یرخورد جدی می شود.
وی با اشاره به انجام بیش از 9 هزار و 500 بازدید از مکان های تهیه و تولید مواد غذایی تصریح کرد: در بحث بهداشت محیط گاهی به دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ایراد گرفته می شود که سختگیرانه برخورد می کند، در حالی که یکی از دانشگاه های پیشرو در این زمینه در کشور است.
بینش یادآور شد: اگر بخواهیم سلامت مردم را تأمین کنیم باید جدی تر باشیم گرچه تا جایی که به وضعیت بهداشت شهرستان آسیبی وارد نشود با صنوف تعامل می کنیم.
به گزارش ایرنا، 64 خانه بهداشت در روستاهای شرق استان سمنان فعال است. از این تعداد 35 خانه بهداشت در شهرستان شاهرود و 29 مورد در میامی است.
67 هزار تن از روستاییان ساکن این 2 شهرستان از دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خدمات دریافت می کنند.
دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیش از 50 درصد وسعت استان سمنان را در محدوده 2 شهرستان شاهرود و میامی زیر پوشش خود دارد .
دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از سال 52 با عنوان آموزشگاه بهیاری کار خود را آغاز کرد، در سال 61 به دانشکده مامایی و پرستاری و در سال 71 به دانشکده علوم پزشکی ارتقاء یافته است. مجموعه کنونی از اسفند 86 با عنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود در حال فعالیت است.
این دانشگاه هم اکنون دارای یکهزار و 700 دانشجو در 9 رشته کارشناسی، 6 رشته کارشناسی ارشد و پنج رشته دکترای تخصصی است.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.