به گزارش ایرنا، مجتبی نورمحمدی روز شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: هفته قرآن و عترت در استان سمنان دی ماه سالجاری و در ١٦ رشته مختلف فرهنگی و هنری برگزار می شود.
وی ایجاد جریان فرهنگی و ارج نهادن به فرهنگ قرآن و نیز ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی را از مهم ترین هدف های برگزاری هفته قرآنی در استان سمنان عنوان کرد.
وی با اشاره به برگزاری اولین هفته قرآن و عترت استان سمنان افزود: در قالب هفته قرآن و عترت برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی متنوع برنامه ریزی شده است که به میزبانی شهرستان ها، انجمن ها و موسسات فرهنگی هنری برگزار می شود.
نورمحمدی خانواده ها را رکن اصلی جامعه دانست و بیان کرد: دعوت و حضور خانواده در برنامه های این هفته می تواند باعث گسترش سبک زندگی قرآنی شود.
وی حضور جوانان و نوجوانان را در برنامه های مختلف قرآنی ضروری خواند و افزود: هفته قرآنی سبب شناسایی استعدادها و استفاده از ظرفیت ها جوانان و نوجوانان در این عرصه می شود.
وی تصریح کرد: همکاری و همدلی دستگاه های دولتی، انجمن ها و موسسات در این هفته برگ زرینی دیگر را برای استان سمنان رقم خواهد زد.
مسوول دفتر قرآن و عترت استان سمنان خاطر نشان کرد: ترویج و تبلیغ قرآن و عترت(ع) در حوزه های مختلف، معرفی دستاوردها و توانمندی های علوم قرآنی، ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت های قرآن و عترت (ع)، ایجاد ارتباط با سایر حوزه های استانی فعال، تقویت و توسعه تعاملات و هم اندیشی بین اداره ها، مراکز و نهادهای مردمی و موسسات قرآنی از دیگر اهداف برگزاری هفته قرآنی در استان است.
هفته قرآنی در دی ماه امسال در قالب برنامه های فرهنگی هنری در رشته هایی نظیر تئاتر خیابانی، شعر، داستان کوتاه، فضای مجازی، سرود، تواشیح و ابتهال، پوستر، خوشنویسی برگزار خواهد شد.
9891م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.