حمیدرضا عبدوس روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در هشت ماه امسال حدود یک هزار و 680 مترمربع از عرصه های منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر دچار آتش سوزی شد.
وی اضافه کرد: این آمار نشان می دهد که اجرای اقدامات پیشگیرانه در مدت یک سال ‌گذشته در عرصه‌های جنگلی و مرتعی و مشارکت خوب جوامع محلی، طبیعت دوستان و گردشگران توانسته در کاهش سطح آتش‌سوزی‌ها اثرگذار باشد.
وی ابراز داشت: حفاظت از عرصه‌های ملی یک وظیفه مهم تلقی می‌شود چرا که آسیب و خسارات واردشده به طبیعت به هیچ وجه قابل جبران نیست.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر با بیان اینکه آموزش مهم‌ترین رکن در حفاظت از عرصه‌ های طبیعی است، اظهار داشت: با توجه به این اصل ساخت پایگاه مردمی اطفای حریق و حفاظت از عرصه‌های ‌منابع طبیعی در روستاهای حاشیه جنگل در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: اکنون پایگاه مردمی اطفای حریق در خطیر کوه راه‌اندازی و 14 روستای حاشیه جنگل و مستعد حریق به وسایل اولیه اطفای ‌حریق، گشت و مراقبت نیروی حفاظتی مجهز شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر گفت: گردشگران و شکارچیان در مناطق بکر و دور از جاده، چوپانان سهل‌انگار از جمله عوامل جدی وقوع آتش سوزی هستند.
به گزارش ایرنا، ‌از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان فقط 3.6 درصد جنگل و نواحی جنگلی است که به مراقبت، حفاظت از طریق تجهیزات لازم و آموزش به جوامع محلی نیازمند است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.