رحمت الله باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خطر آتش سوزی در روز طبیعت در عرصه های منابع طبیعی جدی است لذا گردشگران توصیه های ایمنی را جدی بگیرند.
وی ادامه داد: گردشگران با رعایت نکات ایمنی و پیشگیری و مقابله با آتش سوزی در جنگل ها و مراتع به حفظ این عرصه های ارزشمند کمک کنند.
وی تصریح کرد: همچنین ضرورت دارد کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام افرادی که در محیط های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح در روز طبیعت حاضر می شوند از روشن کردن آتش تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمان ادامه داد: ماموران حفاظتی دستگاههای مسئول، شوراهای شهرها و روستاها، دهیاری ها و شهروندان حساسیت لازم در قبال این مهم را داشته باشند.
وی گفت: افراد با مشاهده خطر، بلافاصله با شماره 1504 یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان کرمان تماس حاصل و برای خاموش کردن آتش اقدام کنند.
باقری تصریح کرد: گردشگران در روز طبیعت ضمن استفاده از طراوت و زیبایی های منابع طبیعی از خسارت وارد کردن به این عرصه ها خودداری کنند.
شهرستان کرمان با مساحتی در حدود 6 میلون و 400 هزار هکتار دارای اقلیم های متنوعی از آب و هوای کویری، بیابانی تا کوهپایه ای و کوهستانی است که پوشش گیاهی مختلف و تفرجگاه های خوش آب و هوایی در آن قرار دارد.
3029/7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.