به گزارش ایرنا، علی آقا یحیایی روز چهارشنبه در حاشیه رزمایش سراسری زلزله در دبیرستان نمونه رشد مرکز استان سمنان در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس آمار، آمادگی مردم استان سمنان در برابر زلزله در سال های گذشته با آموزش های مستمر افزایش قابل توجهی یافته است.
یحیایی اضافه کرد: برگزاری رزمایش های مختلف برای آمادگی اقشار مردم در برابر زلزله و بلایای طبیعی و هوشیاری جامعه ضروری است.
وی ادامه داد: مردم باید تصور کنند در وقوع بلایای طبیعی کسی به کمک شان نمی آید و با فراگیری آموزش برای کاهش خسارت های جانی در زمان حادثه برای خود و خانواده پیش قدم شوند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سمنان خاطرنشان کرد: در زلزله سال گذشته استان کرمانشاه بخش قابل توجهی از مصدومیت و تلفات جانی به دلیل ترس از لرزش زمین بود و اگر این افراد آموزش های لازم را می دیدند، به یقین مصدومیت ها و تلفات کاهش می یافت.
رزمایش سراسری زلزله امروز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در 60 نقطه از استان سمنان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در این آیین حسین صفاریه معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، سید عباس دانایی فرماندار سمنان، ایرج رئیسیان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان و جمعی دیگر از مدیران اجرایی و امدادی استان سمنان حضو داشتند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.