حسین صفاریه روز چهارشنبه در حاشیه رزمایش سراسری زلزله در دبیرستان نمونه رشد سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: تمامی نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر به منظور خدمات رسانی در بخش های مختلف درمان و بهداشت به مصدومان احتمالی در سرپل ذهاب حضور داشتند.
وی خاطر نشان کرد: تمامی برنامه ریزی ها برای انجام عمل های سرپایی مصدومان احتمالی برنامه ریزی شده بود و تعداد قابل توجهی از مصدومان این زمین لرزه با حضور هلال احمر درمان شدند.
وی با اشاره به خدمات بهداشت اضطراری بعد از زلزله در تمامی نقاط کشور گفت: اکنون در 31 استان کشور گروه و سازه های سیار خدمات رسانی جمعیت هلال احمر راه اندازی شده است.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: براساس ماده 77 برنامه ششم توسعه، جمعیت هلال احمر وظیفه آمادگی اقشار جامعه در مقابل سوانح و بلایای طبیعی را دارد و برای سال جاری افزایش داوطلبان این جمعیت در دستور کار است.
به گزارش ایرنا، ساعت 20 و هفت دقیقه یکشنبه شب (چهارم آذر) زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) غرب استان کرمانشاه را لرزاند.
موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصرشیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب و 127 کیلومتری مرکز کرمانشاه رخ داده است.
این زلزله به حدی شدید بود که در تمام نقاط استان کرمانشاه احساس شد و اکثر مردم را به معابر عمومی و بوستانها کشاند.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.