حمیدرضا حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به زودی سه تانکر آبرسانی از طریق اعتبار ملی برای رفع چالش کم آبی در بخش عشایر استان سمنان اختصاص می یابد.
وی خاطرنشان کرد: این تانکرها برای رفع چالش کم آبی مرکز، شرق و غرب سمنان اختصاص می یابد و پیش بینی می شود در مناطق قشلاقی و ییلاقی استان در یک سال آینده 12 میلیون مترمکعب آب توزیع شود.
مدیرکل امورعشایری سمنان اضافه کرد: ارزش ریالی آب های ارسالی برای استفاده عشایر و دام استان، هشت میلیارد ریال است که به صورت رایگان در اختیار عشایر سمنان قرار می گیرد.
حسینی ادامه داد: مشکل کم آبی در بخش عشایری شرق استان سمنان محسوس است و در مناطق قشلاقی دامغان و شاهرود دامداران با چالش مواجه شده اند.
وی تصریح کرد: چهار دستگاه خودرو فنردار با اعتبار ملی چهار میلیارد و 800 میلیون ریال به زودی در اختیار اداره های عشایری شهرستان های استان سمنان قرار می گیرد و بر اساس تفاهم نامه رئیس سازمان امور عشایر کشور با سید شهاب الدین چاوشی استاندار سابق سمنان باید سه خودرو فنردار دیگر از طریق اعتبارهای استانی در اختیار اداره امور عشایری قرار گیرد.
مدیرکل امورعشایری استان سمنان گفت: در مناطق عشایری دورافتاده استان سمنان با همکاری بخش خصوصی آبرسانی با تانکر به صورت موردی و مستمر انجام می شود.
عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و 181 خانوار و بیش از 14 هزار و 400 نفر جمعیت، شامل 74 طایفه، 1.07 درصد از جمعیت عشایری کشور است .
این عشایر که هشت و 2 دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می دهند، بیش از یک میلیون و 74 هزار راس دام سبک و چهار هزار و 700 راس دام سنگین دارند و سالانه 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و 600 میلیارد ریال تولید می کنند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.