علی اصغر پیوندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان افزود: با توجه به حادثه خیز بودن کشور و افزایش روز افزون حوادث ترافیکی باید امکانات جمعیت هلال احمر همواره به روز شود.
وی خاطر نشان کرد: هلال احمر در زمان بحران و سوانح در کمترین زمان ممکن باید در کنار مردم باشد و در زمان حاضر 570 پایگاه امداد و نجات در نقاط مختلف کشور مستقر است.
رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: استاندارد تعداد پایگاه هلال احمر در کشور یک هزار و 200 پایگاه است که در زمان حاضر از نظر کمی و کیفی با معیارهای روز جهانی فاصله زیادی داریم.
پیوندی اضافه کرد: با وجود کمبود امکانات در جمعیت هلال احمر برای اقدام موثر در زمان وقوع بحران افزایش مشارکت همگانی و آموزش مردم در کاهش تلفات و خسارت های مالی تاثیر گذار است.
وی تصریح کرد: نامه نگاری های اداری برای خرید 75 دستگاه خودرو فنردار برای پایگاه های امداد و نجات هلال احمر نقاط مختلف کشور انجام شده است که در ماه های آینده این وسایل نقلیه امدادی به ناوگان جاده ای این جمعیت اضافه می شود.
وی گفت: امکانات پایگاه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر سمنان با توجه به میزان سوانح رانندگی و بلایای طبیعی مانند سیل کیفیت چندانی ندارد که اهدای تعدادی از خودرو های جدید امداد و نجات به استان به حضور فوری هلال احمر در سوانح مختلف تاثیرگذار است.

** هلال احمر برنامه ای برای استخدام ندارد
رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: این جمعیت فعالیت خود را بر پایه جذب اقشار مردم به صورت داوطلبانه انجام می دهد و به هیچ عنوان هلال احمر شرایط استخدام را ندارد.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از اعضای داوطلب این جمعیت بدون دریافت حقوق، برای اجرای طرح های خیر و خداپسندانه به اقشار مردم در زمان بحران به هلال احمر کمک می کنند.
پیوندی افزود: اگرچه جذب نیروی انسانی برای افزایش پویایی و تحرک در انجام فعالیت های جاری هلال احمر اجتناب ناپذیر است اما تمام فعالیت های این جمعیت باید برپایه رویکرد داوطلبانه باشد.
وی اضافه کرد: اکنون هشت هزار و 500 نفر در 31 استان کشور به عنوان نیروهای انسانی هلال احمر فعالیت دارند و دستکم 2 میلیون داوطلب در این جمعیت نقش آفرینی می کنند.
پیوندی تصریح کرد: باتوجه به جمعیت 81 میلیونی کشور ایران باید تعداد داوطلبان این جمعیت با هم افزایی اقشار مردم برای امداد رسانی در زمان بحران افزایش یابد.

** امدادرسانی هلال احمر در سمنان سرعت می گیرد
رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: روند امداد رسانی هلال احمر در استان سمنان با راه اندازی مرکز کنترل «ای او سی» سرعت می گیرد.
پیوندی ادامه داد: این مرکز اولین مرکز هشدار، کنترل و هدایت عملیات در سمنان است و در بعضی از استانهای کشور این مرکز با امکانات مطلوب در چند سال گذشته به بهره برداری رسیده است.
وی اضافه کرد: راه اندازی این مرکز پاسخ به نیاز واقعی برای امدارسانی فوری به مصدومان حوادث مختلف در استان سمنان است.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: بسیج نیروهای توانمند و امدادرسانی چابک تر از اهداف مهم راه انداری مرکز ای او سی در استان سمنان است.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و حضور در نشست شورای معاونان و هیات مدیره جمعیت هلال احمر سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به استان سمنان سفر کرده است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.