مهدی نوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کاهش تصادف رانندگی در محورهای ارتباطی این استان نیازمند عزم همگانی و رفع چالش های زیرساختی در حوزه راه است.
وی با بیان اینکه در 6 ماه نخست سال گذشته 166 نفر بر اثر حادثه های رانندگی در جاده های استان سمنان جان باختند گفت: از فروردین تا مهر امسال سه هزار و 54 نفر در تصادف های درون و برون شهری استان سمنان مصدوم شدند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان تصریح کرد: برای کاهش تلفات جاده ای آمار مصدومان و جان باختگان حوادث رانندگی برای مردم اطلاع رسانی شود تا در آینده نزدیک شاهد کاهش آمار از این دست در کشور باشیم.
نوروزی ادامه داد: جان باختن یک فرد در حوادث رانندگی خسارت های جبران ناپذیر روحی و مادی برای دیگر اعضای خانواده به بار می آورد و مسئولان امر با اتخاذ تدابیر راهبردی در کاهش آمار حوادث رانندگی در کشور اقدام کنند.
وی اضافه کرد: زائران حرم امام رضا(ع) که از محورهای سمنان تردد می کنند باید خاطرات خوشی از رانندگی در جاده های استان به یاد داشته باشند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان خاطرنشان کرد: با اطلاع رسانی شفاف برای پیشگیری چالش های از این دست اقدام شود و آحاد جامعه خسارت های سنگین جان باختن یک اعضا خانواده در سانحه رانندگی را درک کنند.
به گزارش ایرنا، 65 درصد حوادث در محورهای استان از نوع واژگونی و توجه نکردن به جلو از سوی رانندگان است.
رانندگان وسایل در هر 2 ساعت رانندگی، 15 دقیقه استراحت را در برنامه خود لحاظ کنند.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.