به گزارش ایرنا، سید اسدالله شریعت پناهی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در جامعه هنر جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و مردم نسبت به هنر آگاهی کمی دارند.
وی خاطرنشان کرد: ضروریست در این زمینه فرهنگ سازی شود چرا که هنر نرم ترین زبان است که با فهم آن می تواند بیشترین اثر گذاری داشته باشد.
وی یادآور شد: تلفیق هنر مدرنیته و سنتی رمز شکوفایی هنر و اقزایش اثرگذاری بر ذهن مخاطب می شود و اکنون در کشور بین این 2 شکاف وجود دارد.
هنرمند برجسته هنرهای تجسمی کشور بیان کرد: کشورهای پیشرفته سنت را فراموش نکرده اند و بین هنرسنتی و مدرنیته دوستی وجود دارد که موجب شکوفایی هنر شده است.
وی، از مزایای تلفیق هنر سنتی با مدرنیته را امکان انتقال فرهنگ، اعتقاد، آداب و رسوب و کمک به شناخت هویت و گذشته یک سرزمین متناسب با سلیقه امروز جامعه عنوان کرد.
شریعت پناهی اظهار داشت: اگر سنت نباشد مدرنیته ای هم وجود نخواهد داشت چرا که پایه هنر و منشا هنر امروز سنت است و همچنین حفظ آثار تاریخی و معرفی هویت یک سرزمین از طریق هنرسنتی محقق می شود و توجه به این راهبرد راهکاری برای حل بسیاری از مشکلات جامعه است.
شریعت پناهی تصریح کرد: برخی کشورها در دنیا به دلیل توجه به هنر به قله های ترقی و پیشرفت دست یافتند اما در کشور به هنرمندان توجه نمی شود و آنها به جایگاهی که یک بازیکن در کشور دارد دست نیافته اند.
هنرمند برجسته هنرهای تجسمی کشور، به عنوان یکی از هنرمندان پایه گذار سبک مدرنیته ایرانی، ابراز داشت: در این سبک باورها و اعتقادات و رسوم ایرانی در قالبی نو به جوانان ارایه می شود .
شریعت پناهی خاطر نشان کرد: یک گالری خصوصی در سمنان با ابتکار و خلاقیت، در جهت ارتقای سطح دید مردم در نگاه به اثر هنری گامی موثر برداشته و با تبدیل یک گالری به کافه به عنوان محلی برای استراحت و فراغ خاطر مراجعه کنندگان، ذهن مخاطب را به توجه به آثار هنری چسبیده بر دیوار سوق می دهد.
نقاش برجسته اهل سمنان گفت: خرید آثار هنرمندان به وسیله نهادهای دولتی به منظور اهدا به مهمانان خارج از استان موجب افزایش اعتماد به نفس هنرمندان و پررنگ شدن نقش هنر در جامعه می شود و اکنون در سمنان این اقدام متوقف شده است.
به گزارش ایرنا، سید اسد الله شریعت پناهی زاده 1317 در سمنان، نقاش و از هنرمندان برجسته هنرهای تجسمی کشور است، وی توانسته انتزاعی از جنس جامعه کهن در آثار خود ایجاد کند به گفته خود «پای در سنت و چشم در مدرنیته دارد.»
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.