به گزارش ایرنا، محمد تقی اعرابی روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: رالی جاده ابریشم به عنوان رویداد گردشگری و ورزشی هیجانی به منظور معرفی ظرفیت‌ های گردشگری طبیعی و تاریخی دو اقلیم کویر و کوهستان در استان سمنان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این رقابت 2 روزه با شرکت 100 خودرو دو دیفرانسیل در حد فاصل منطقه های کویری، جنگلی و کوهستانی شهرستان ‌های آرادان، سرخه، سمنان و مهدیشهر با مشارکت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.
اعرابی اظهار داشت: این رالی با هدف تحقق شعار «استان سمنان مقصدی تازه برای سفر» و با هدف معرفی جاذبه های گردشگری، تفاوت ‌های زیست محیطی مناطق مختلف استان به عنوان یک جاذبه گردشگری و تعریف مسیرهای جدید برای گروه های مختلف طبیعت گردی برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: با تداوم اجرای این رویداد گردشگری ورزشی در سال های آینده، این رویداد در تقویم گردشگری کشور به ثبت خواهد رسید.
اعرابی، بهره مندی از موقعیت های طبیعی و تاریخی در راستای گردشگری و توسعه پایدار و ایجاد فضای پر نشاط اجتماعی با حفظ معیارهای زیست محیطی را از دیگر هدف های تعریف این رویداد عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: بازآموزی نحوه بهره مندی از ظرفیت های طبیعی و نحوه برپایی کمپ های طبیعت گردی و گردش بدون تخریب در محیط زیست از اهدافی است که در اجرای این رویداد گردشگری ورزشی دنبال می شود.
مدیر اجرایی رالی جاده ابریشم در استان سمنان گفت: این رویداد به صورت ملی و رقابتی برگزار و به برندگان جوایز نقدی از 10 تا 30 میلیون ریال اهدا و به شرکت کنندگان گواهی حضور در این رقابت ملی ارائه می شود.
به گزارش ایرنا، این رالی از ورودی شمالی ریگ جن تا کوهستان و جنگل برگزار و مراسم اختتامیه آن نیز در شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد برگزار می شود.
ریگ جن، یکی از شگفت‌ انگیز‌ ترین، اسرار ‌آمیز‌ترین و ترسناک ‌ترین منطقه های ایران است، این کویر در جنوب غربی و غرب دشت کویر، جنوب سمنان، جنوب شرق گرمسار، شرق منطقه حفاظت ‌شده کویر، شمال انارک و غرب جندق قرار گرفته است و وسعتی برابر با 3800 کیلومتر مربع دارد.
علاقمندان برای ثبت نام در رالی جاده ابریشم می توانند با شماره 33333041-023 تماس بگیرند.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.