مدیر عامل انجمن سبز چیا شهرستان مریوان گفت: جوانان روستای سردوش این شهرستان با شکستن تبرها و اره ها برای حفظ جنگل ها پیمان برادری بستند.

محمد ناجی کانی سانانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، گفت: اهالی روستای چهارصد خانواری سردوش در 15 کیلومتری غرب مریوان با همکاری انجمن سبز چیا مراسم زیست‌محیطی با عنوان آشتی با طبیعت برگزار کردند.

وی افزود: در این مراسم که با استقبال پرشور از سوی مردم روبرو شد چندین برنامه به اجرا درآمد که مهم‌ترین آنها شکستن دو اره برقی از سوی آقایان پیمان نیکخواه و ایوب قادری و همچنین چندین تبر از سوی آقایان معتصم کیوان، امید رحمانی و کیوان قوبادی بود که با تشویق حاضران همراه شد.

مدیرعامل انجمن سبز چیا ادامه داد: این افراد هدف خود از این کار را پشتیبانی از تخریب نشدن و سعی به آبادانی دوباره جنگل اعلام کردند و به حضار قول دادند تا در راهی غیر از آبادانی و حیات دوباره جنگل گام برندارند.

وی گفت: نمایندگان مردم روستای سرگوش و انجمن سبز چیار ابراز امیدواری کردند که حرکت شروع شده دوستداران طبیعت ادامه پیدا کرده و در روستاهای دیگر نیز شاهد قطع روند تخریبی جنگل‌ها بوده و تاریخی از آبادانی و رشد جنگل‌ها را از این به بعد با همت مردم شاهد باشیم.

مدیرعامل انجمن سبز چیا با اشاره به نقش تبر در حرص و زیباسازی جنگل خاطرنشان کرد: تبر سبز، تبری خواهد بود که هیچ گاه به منظور تخریب و از بین بردن بر تنه درختان فرود نخواهد آمد. 

بر اساس این گزارش، در این مراسم دختران روستای سردوش سرودی به مضمون آبادانی و توسعه جنگل‌ها اجرا کردند و پسران نوجوان تئاتر محیط زیستی در رابطه با اهمیت جنگل اجرا کردند. چندین تن از معتمدان مردم و انجمن سبز چیا نیز با ایراد سخنرانی برای حضار نکاتی مهم در رابطه با اهمیت بنیاد گذاشتن سرزمینی زیست محیطی را گوشزد کردند.

photo_2018-10-31_11-12-23

photo_2018-10-31_11-12-18

photo_2018-10-31_11-12-12

 

photo_2018-10-31_11-11-48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.