مسئول انجمن نمایش استان سمنان عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیست و نهمین دوره جشنواره تئاتر و دومین جشنواره نمایشنامه نویسی استان سمنان از هجدهم آبان 97 به مدت سه روز تا بیستم آبان 97 در سالن های تئاتر شهر، حکیم الهی و تالار آفتاب شهر سمنان برنامه ریزی شده است.
رحیم موسوی ادامه داد: در بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان سمنان هفت گروه نمایشی با یکدیگر به رقابت می‌ پردازند که شهرستان سمنان در این دوره از جشنواره بیشترین اثر را به نمایش می گذارد.
وی اظهار داشت: اختتامیه و معرفی برگزیدگان بیست‌ و نهمین جشنواره تئاتر و دومین جشنواره نمایشنامه ‌نویسی استان سمنان همزمان با پایان نمایش ها در 20 آبان 97 ساعت 18 در سالن تئاتر شهر سمنان برگزار خواهد شد.
موسوی تصریح کرد: 20 اثر نمایشی برای شرکت در این دوره از جشنواره نامزد شدند که هیات های انتخاب آثار این جشنواره پس از بازبینی، هفت نمایش را برای شرکت در بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان سمنان انتخاب کردند.
به گفته وی، شهرستان سمنان با 10 نمایش و هفت نمایشنامه بیشترین استقبال را در این دوره از جشنواره استانی داشت که از این تعداد نمایش سه اثر برای شرکت در جشنواره استانی انتخاب شد.
موسوی خاطر نشان کرد: سه اثر نمایشی «هزارشلاق»، «شب‌بخیر جناب کنت» و «نام همه مصلوبان عیسی است» از شهرستان سمنان برای شرکت در جشنواره انتخاب شدند.
وی اضافه کرد: یک اثر نمایشی با نام «چیزی شبیه زندگی» از شهرستان شاهرود، یک نمایش از گرمسار با نام «شب‌های آوینیون» و یک اثر با نام «عاشقانه‌های دو بازمانده از از یک جنایت جنگی» از شهرستان مهدیشهر، و «تکرار پاییز» از شهرستان سرخه به منظور شرکت در رقابت در این دوره انتخاب شدند.
مسئول انجمن نمایش استان سمنان گفت: در راس هیات داوران این دوره از جشنواره تئاتر استادان بزرگی همچون بهزاد فراهانی و اکبر یادگاری قرار دارند.
به گزارش ایرنا، امروز جمعه ساعت 15 و 30 دقیقه نمایش «تکرار پاییز» به کارگردانی روح الله صفا از سرخه در تالار آفتاب، ساعت 18 «شب بخیر جناب کنت» به کارگردانی جواد رفیعیان از سمنان در تالار حکیم، و ساعت 20 « عاشقانه های دو بازمانده از یک جنایت جنگی »به کارگردانی حسین سلطانعلیان از مهدیشهر در تئاتر شهر اکران شد.
وی خاطرنشان کرد: روز شنبه نوزدهم آبان «نام همه مصلوبان مسیح است » به کارگردانی بهار ذوالفقاری از سمنان ساعت 10 و 30 دقیقه در تالار حکیم، «چیزی شبیه زندگی» به کارگردانی حسن سرچاهی از شاهرود ساعت 15 و 30 دقیقه در تالار آفتاب، «هزار شلاق» به کارگردانی محمدعلی دانشگر از سمنان ساعت 20 در تئاتر شهر به نمایش گذاشته خواهد شد.
روز یکشنبه بیستم آبان نمایش «شب های آوینیون» به کارگردانی حسین نصیری از گرمسار ساعت 10 و 30 دقیقه در تالار آفتاب اجرا می شود.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.