به گزارش ایرنا، احمد همتی روز شنبه در آیین نواختن زنگ پدافند غیرعامل و اجرای مانور به مناسبت گرامیداشت این هفته در هنرستان دخترانه معلم سمنان افزود: از دست دادن اعتماد عمومی کاهش اثر گذاری و یا خنثی سازی تلاش های پدافندی اعم از عامل و غیرعامل در کشور را به همراه دارد.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد و تقویت اعتماد عمومی در جامعه گفت: اعتماد عمومی بخش مهم پدافند غیر عامل است.
همتی تاکید کرد: همه مسئولان، نهادهای حاکمیتی و تریبون داران کشور موظف به ایجاد و تقویت اعتماد عمومی در جامعه هستند.
وی بیان کرد: دسته بندی های سلیقه ای و سیاسی که منجر به اختلاف در کشور می شود، کمک به دشمنان نظام جمهوری اسلامی است.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان پدافند غیرعامل در کشور و استان باید هماهنگی های بین بخشی را به طور کامل برای ارتقای به کارگیری ظرفیت ها و امکانات در مقابله با تهدیدهای دشمن ایجاد کنند.
همتی با اشاره به سابقه طولانی مدت توطئه های آمریکا و ایادی آن طی سال های پس از انقلاب گفت: تمامی آحاد جامعه به منظور مقابله با این تهدیدها باید توانایی و آمادگی کامل را داشته باشند چرا که توطئه های دشمنان ملت ایران تمام شدنی نیست.
وی تاکید کرد: جنگ تحمیلی، تحریم ها، تجهیز گروهک های معاند و تکفیری و اختلاف افکنی در داخل از جمله اقدام های استکبار جهانی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.
وی به ضرورت همدلی و وحدت برای تحقق اهداف تاکید و بیان کرد: نکته ای که در کشور بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد، کنار گذاشتن بحث های جناحی، گروهی و منافع شخصی است.
به گفته همتی نباید از ظرفیت های نیروی انسانی و پدافندی کشور در جهت خاص و برای پیشبر اهداف استفاده شود.
وی یادآور شد: به کارگیری ظرفیت ها به بهترین نحو در راستای تحقق اهداف اجتناب ناپذیر است و هر عاملی که باعث تضعیف و یا از دست دادن این ظرفیت ها شود باید کنار گذاشته شود.
نماینده سمنان، سرخه و مهدی شهری در مجلس شورای اسلامی گفت: همه قوا و نهادهای حاکمیتی موظفند در این راستا حرکت کنند و اقدام عمدی یا سهوی در خلاف این جهت، کمک به دشمن است.
از هشتم تا چهاردهم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.