به گزارش ایرنا، به مناسبت هفته پدافند غیرعامل هشتم تا چهاردهم آبان ماه، این آیین، روز شنبه با حضور مهدی روحانی معاون پدافند غیرعامل کشور، احمد همتی رئیس مجمع نمایندگان استان، سعید ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، امیر بینایی مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری و ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری و جمعی از مسوولان شهرستانی برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این آیین گفت: فرهنگ فراگیری مهارت های پدافند غیرعامل باید در لایه های مختلف جامعه نهادینه شود.
محمد دستورانی افزود: مهارت ها و تخصص ها برای پدافند غیرعامل باید بومی سازی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: دانش، مهارت و تخصص را در حوزه های پدافند غیرعامل باید به روز رسانی و بومی سازی کرد و توان و سهم آن ها را آموزش ها باید افزایش داد تا بر تهدیدات دشمنان غلبه شود.
وی با بیان اینکه دشمن می داند از طریق نظامی نمی تواند بر ایران اسلامی غلبه کند، به شعار سال تحصیلی 97-98 اشاره و بیان کرد: مدرسه مهارت محور در راستای تحقق اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت برای دست یابی به رشد و شکوفایی جامعه است.
وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل یا همان دفاع غیر نظامی، با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، کشور را در برابر تهدیدها و هجمه های دشمن مصون می کند.
دستورانی خاطرنشان کرد: اقلیم، امکانات، ذخایر و فرهنگ سرزمین ایران اسلامی منحصر به فرد است و دانش های ویژه برای تامین زیرساخت های پدافندی خاص را می طلبد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار داشت: به روز رسانی دانش در کلاس های درس لازمه دستیابی به مهارت های لازم پدافند غیرعامل است.
به گفته وی، در تمام مراحل زندگی با توجه به برنامه ریزی های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی، فراگیری مسایل پدافند غیرعامل اجتناب ناپذیر است.
دستورانی افزود: در برهه کنونی دشمن در پی ایجاد صدمه به بخش های غیر نظامی کشور است، بنابراین مصون سازی و کاهش آسیب پذیری جامعه باید مدنظر تمامی آحاد جامعه به ویژه قشر جوان باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان یادآور شد: فراگیری مبانی پدافند غیرعامل مورد تاکید رهبری است و در تمام بخش ها باید جدی گرفته شود.
در هفته پدافند غیرعامل امسال در استان سمنان 300 عنوان برنامه برگزار می شود.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.