احمد همتی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم افزایی کنونی مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهوری مناسب است، اما دولتمردان باید هم افزایی بیشتری در حوزه های مختلف برقرار کنند.
وی تصریح کرد: تحریم های جدید آمریکا که خارج از قاعده و قوانین وضع شده بود، همه بخش های کشور از جمله حوزه صنعت، معدن و تجارت را تحت تاثیر قرار داد.
همتی با اشاره به همزمانی مدیریت محمد شریعتمداری با شرایط تحریم ها، بیان کرد: سابقه مدیریتی شریعتمداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت مطلوب بود، ولی این شرایط بود که پیچیده تر می شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان ادامه داد: مجلس به منظور پیشبرد مطلوب تر شرایط کشور در زمان تحریم، استیضاح برخی وزیران را در دستور کار قرار داد.
وی اضافه کرد: در آن شرایط، ضعف هم افزایی دولت با مجلس شورای اسلامی نیز مزید بر علت شد و به همین خاطر دو وزیر در مجلس استیضاح شدند.
وی با اشاره به گستردگی بخش صنعت، معدن و تجارت و وابستگی چرخه اقتصادی تولید و بازارها به آن، تصریح کرد: نگاه ها به سمتی رفت که شاید کاستی هایی در مدیریت وزیر وقت وجود داشت که کشور در این حوزه و به ویژه بخش کنترل بازار دچار مشکل شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان اضافه کرد: در مجموع به نظر می رسد دولت تدبیر و امید به این نتیجه رسید که اگر وزیر صنعت، معدن و تجارت در این حوزه موفق عمل نکرده، با توجه به تجربه مدیریتی، در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می تواند موفق باشد.
وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی با استقبال از این رویکرد دولت، به شریعتمداری رای اعتماد داد و امکان بهره گیری از تجربه گذشته در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای وی فراهم کرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان افزود: مجلس شورای اسلامی انتظار دارد در دوره جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بخش تعاونی طبق قوانین موجود فعال تر شود و با ارتقای رفاه اجتماعی جامعه، توجه به معیشت کارگران افزایش یابد.
شنبه پنجم مهر97 فرهاد دژپسند، محمد اسلامی، محمد شریعتمداری و رضا رحمانی، وزیران پیشنهادی رئیس جمهوری برای وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و صنعت، معدن و تجارت، از نمایندگان مجلس رای اعتماد گرفتند.
9891/6103/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.