ابوالفضل حسن بیکی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در شرایطی کنونی و جایگاه بین المللی ایران که آمریکا و دشمنان انقلاب به این ملت فشار وارد می کنند، مجلس شورای اسلامی با رای بالا به وزرا به دولت کمک شایانی خواهد کرد.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، شرایط وزیران پیشنهادی به مجلس را خوب و در حال بهتر شدن عنوان کرد و گفت: تعامل چهار وزیر پیشنهادی دولت، تا کنون با نمایندگان مجلس و کمیسیون های تخصصی بسیار سازنده بوده است.
وی به شرایط و سابقه وزرای پیشنهادی اشاره کرد و گفت: محمد شریعتمداری برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه مدون ارائه کرده است که مردمی بودن وی زبانزد همگان است.
حسن بیکی افزود: شریعتمداری از نیروهای انقلابی، ولایی، شایسته و باانگیزه ای است که قشر کارگر و افراد تحت پوشش تامین اجتماعی از کارنامه و برنامه های راهبردی وی راضی و امیدوار به بهبود هستند.
وی، محمد اسلامی را از جنس شهید تهرانی مقدم و سرداران شهید عنوان کرد و گفت: آثار و خدمات این فرد انقلابی، هوا فضا ایران را در تراز پنج کشور برتر جهان قرار داده است.
حسن بیکی، رضا رحمانی را فردی شایسته برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: وی سه دهه است که در حوزه مدیریت و مسوولیت های راهبردی صنعت کشور حضور دارد و تجربه های ارزنده ای در کارنامه خود دارد.
وی اضافه کرد: رضا رحمانی سه دوره نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بوده است و ضمن آشنایی با حوزه قانونگذاری، از مباحث مختلف صنعت و معدن کشور مطلع است.
حسن بیکی خاطر نشان کرد: این فرد با تخصص، باتجربه و باانگیزه بالای خود، برنامه قوی و اجرایی خوبی را به مجلس ارائه داده است که برنامه وی همسو با چشم انداز و شرایط تحریم طراحی وتدوین شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: فرهاد دژپسند، علم و عمل در حوزه اقتصاد و اداره وزارت را همراه با هم دارد که حضور وی در وزارت امور اقتصادی و دارایی می تواند با هماهنگی دیگر عناصر اقتصادی، به حل مشکلات پولی و ارزی کشور منجر شود.
وی دژپسند را مدیری تعامل گرا، کارشناسی خبره و واقع بین، مشاور امین دولت و متخصص دور زدن تحریم ها دانست و گفت: امیدواریم با حضور این نیروی کاردان، شاهد برنامه های کاربردی در حوزه پولی و مالی باشیم.
به گفته حسن بیکی، دژپسند فردی انقلابی، باانگیزه و عمل گرا است که راهبرد این فرد در اجرای چشم انداز 20 ساله و تقویت اقتصاد ملی قابل تحسین است.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، در مقابله با تحریم ها از تجربه ارزشمندی برخوردار است که در مجلس مقبولیت لازم برای تصدی این وزارتخانه دارد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری روز یکشنبه، 29 مهرماه در نامه ای به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گزینه‌های پیشنهادی خود برای چهار وزارتخانه معرفی کرد.
بر این اساس، فرهاد دژپسند برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی، محمد شریعتمداری برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد اسلامی برای وزارت راه و شهرسازی و رضا رحمانی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شدند.
جلسه بررسی صلاحیت و رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت، از ساعت 13 امروز شنبه پنجم آبان در دو نوبت در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.