به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی روز یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری، افزود: علاوه بر حفظ روابط با سایر کشورها برای بهره مندی از ظرفیت ها، باید به توانایی و قابلیت های داخلی اتکا کرد و به ویژه به تولیدات راهبردی توجه داشت.
وی تاکید کرد: مسوولان دستگاه های اجرایی با نگاهی اجتماعی به ضرورت ها و اولویت های استان سمنان توجه کنند.
چاوشی، به ضرورت بازتوانی واحدهای تولیدی غیرفعال تاکید و خاطرنشان کرد: بازگردانی به چرخه تولید واحدهای صنعتی، می تواند به رونق اقتصاد ملی و استانی و نیز اشتغالزایی کمک کند.
وی اضافه کرد: قوانین در گذشته راهگشای مسائل کشور بود اما در شرایط کنونی، قوانین اضطراری برای حل مشکلات مورد نیاز است.
استاندار سمنان با بیان این که گردشگری یکی از محورهای توسعه اقتصادی استان است، تصریح کرد: سرمایه گذاری ها در صنعت گردشگری باید برای تحقق افزایش حضور گردشگران در این استان باشد.
چاوشی، ادامه داد: با توجه به ارزآوری صنعت گردشگری، توسعه این بخش در شرایط ویژه اقتصادی حاکم بر کشور، ضرورت دارد.
وی با اشاره به کم هزینه بودن توسعه گردشگری برای استان سمنان نسبت به دیگر حوزه ها، تصریح کرد: احداث و تقویت زیرساخت های گردشگری در استان مدنظر گرفته شود.
چاوشی، به حمایت از تولید داخلی اشاره و بیان کرد: تامین بازار فروش صنایع دستی افراد بومی انگیزه تولید محصولات داخلی را ارتقا می بخشد و زمینه ساز اشتغال آفرینی در استان می شود.
وی اظهار داشت: کشت گلخانه ای باید به منظور افزایش بهره وری و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی سرعت گیرد.
استاندار سمنان یادآور شد: کشت محصولات راهبردی به منظور تامین موادغذایی و معیشت مردم ضروری است.
به گزارش ایرنا، شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور معاونان استانداری و جمعی از مسوولان دستگاه های اجرایی، طرح کشت گلخانه ای در هزار هکتار از اراضی ملی استان، طرح های پیشنهادی اختصاصی اقتصاد مقاومتی مهدیشهر و احداث واحدی تولیدی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.