غلامرضا کاتب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این که امروز جهان تشنه مدیریت عدالت بخش است افزود: جهانیان به دنبال حاکمیت مدیریتی با محوریت انسانیت، انصاف، ظلم ستیزی و عدالت هستند تا این محورها مبنای حرکت جامعه انسانی باشند.
وی بیان کرد: الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت، برخاسته و مبتنی بر تفکر دینی است که باید در راستای الگوشدن برای جامعه جهانی تدوین شود.
کاتب به لزوم توجه همه جانبه در ترسیم الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت اشاره و تصریح کرد: طراحی الگوی همه جانبه علاوه بر استفاده در کشور ایران برای سایر کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی نیز کاربرد خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت، یک نگاه ملی و فرا ملی باید داشته باشد تا بتواند جامعه جهانی را در راستای اخلاق انسانی و عدالت محوری هدایت کند.
وی عملکرد مطلوب کشور در حوزه های مختلف را مقدمه ای در پذیرش این الگو از سوی جامعه جهانی برشمرد و اظهار داشت: کشوری که به دنبال ارائه الگوی مناسب برای معرفی به جامعه جهانی است باید عملکرد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مثبتی در عرصه های بین المللی داشته باشد.
به گفته وی رمز موفقیت این تفکر در جامعه جهانی زمانی است که ایران اسلامی دارای جامعه ای توسعه یافته، منسجم و عدالت محور باشد.
این نماینده مجلس به نهادینه شدن تفکر اسلامی - ایرانی پیشرفت اشاره و تاکید کرد: این الگو باید در همه ابعاد زندگی به شیوه ای کاربردی نهادینه شود.
به گفته وی یکی از مواردی که در تدوین و طراحی این الگو باید مد نظر گرفت، حذف رابطه و ضابطه مداری در بحث مدیریتی و برقراری شایسته سالاری است.
کاتب با بیان این که این الگو همه ابعاد انسانی را مد نظر دارد افزود: نگاه عمیق الگو به جوانان، نخبگان و اندیشمندان، آنان را محور و نیروی پیشران توسعه در کشور برمی شمارد.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بهره گیری از الگو های مناسب و موفق جهانی و سپس بومی سازی آن ها می تواند در ارائه الگویی ایرانی - اسلامی با قابلیت جهانی موثر باشد.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.