به گزارش ایرنا، حیدر آسیابی روز دوشنبه در حاشیه نشست استانی پیگیری اقتصاد مقاومتی در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: نباید تعیین و تکلیف در بازپرداخت معوقه های بانکی واحدهای صنعتی به ورشکستگی و تعطیلی این واحدها منجر شود.
وی خاطر نشان کرد: در کنار دریافت طلب بانک ها از واحدهای صنعتی، باید اصل مهم جلوگیری از بیکاری کارگران مجموعه های تولیدی مدنظر قرار گیرد.
آسیابی ادامه داد: در بعضی موارد تصمیم های اشتباه از سوی نهاد های اجرایی باعث تعطیلی واحدهای صنعتی در استان سمنان می شود که باید به دلیل شرایط خاص جامعه و مشکلات اقتصادی از ورشکستگی این واحدها جلوگیری شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان اضافه کرد: باید تمامی موانع حقوقی توسعه اشتغال در این استان برطرف شود و با رعایت و آشنایی با قوانین، می توان گام های مهم و اساسی برای توسعه اقتصادی در این منطقه از کشور برداشت.
آسیابی تصریح کرد: بانک های عامل در تملک دارایی واحدهای صنعتی بدهکار از توقیف مکان، ابزار تولید و مواد اولیه خودداری کنند و به هیچ عنوان دریافت معوقه ها نباید به تعطیلی واحدهای صنعتی منجر شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان گفت: توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی باید به عنوان یک رکن مهم و اساسی برای توسعه روزافزون اقتصادی در دستور کار آحاد مردم و نهادهای اجرایی قرار گیرد.
در این نشست مشکلات 12 واحد صنعتی استان سمنان بررسی شد.
استان سمنان بیش از 2 هزار و 10 واحد صنعتی و تولیدی دارد.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.