محمدباقر منوچهری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گندم منطقه های کوهستانی مانند دیباج و بیارجمند از آخرین مرحله های خرید بوده که هنوز رقم آن ها پرداخت نشده است.
وی ادامه داد: سال گذشته 80 هزار تن و امسال در حدود 86 هزار تن گندم از گندم کاران استان خریداری شده است که آمار نشان دهنده افزایش خرید به میزان 6 هزار تن در سال جاری است.
وی اظهار داشت: بیشترین خرید گندم مربوط به میامی به میزان 33 هزار و 292 تن و معادل 38.07 درصد کل گندم خریداری شده است.
منوچهری تصریح کرد: بیشترین خرید گندم بعد از میامی مربوط به گرمسار و به میزان 18 هزار و 889 تن و برابر با 22 درصد کل گندم خریداری شده است.
وی خاطر نشان کرد: از 86 هزار تن گندم خریداری شده چهار هزار و 143 تن گندم برابر 4.8 مربوط به سمنان و هشت هزار تن برابر 9.4 درصد مربوط به شاهرود بوده است.
به گفته وی کمترین خرید گندم تضمینی مربوط به شهرستان سرخه و به میزان 985 تن بوده که 1.1 درصد سهم از خرید گندم را به خود اختصاص داد.
منوچهری یادآور شد: کیفیت گندم در حوزه کالپوش و میامی از لحاظ ارزش خبازی دارای کیفیت بهتری نسبت به گندم های سایر مناطق این استان است.
وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم از پنجم خرداد ماه تا اواخر شهریور ماه به وسیله 32 مرکز فعال خرید گندم انجام شده است.
وی اضافه کرد: از شرق تا غرب این استان مراکز خرید تضمینی گندم وجود دارد.
منوچهری افزود: کشاورزان این استان به دلیل مقرون به صرفه بودن قیمت خرید تضمینی استقبال خوبی از این طرح دارند به طوری که 100 درصد گندم های تولیدی استان به صورت تضمینی خریداری می شود و قیمت پایه خرید 13 هزار ریال است.
وی اظهار داشت: براساس ریز یا درشت بودن، تمیز و بدون سنگریزه بودن و لاشه نبودن گندم، قیمت خرید کمی تغییر می کند.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: در زمان حاضر این میزان گندم، از چهار هزار و 509 کشاورز خریداری شده و طی 14 هزار و 163 محموله به محل جمع آوری ارسال شده است.
به گزارش ایرنا، از یک میلیون و 660 هزار تن محصولات کشاورزی در استان سمنان 734 هزار تن تولیدات زراعی است.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
استان سمنان 198 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.