بهروز اسودی روز شنبه به مناسب روز ملی صادرات در گفت و گو با ایرنا افزود: مهم ترین رکن رونق اقتصادی در این خطه، عملیاتی شدن توازن صادرات و واردات به استان در جهت حمایت از صادرکنندگان داخلی است.
وی، افزایش صادرات را مستلزم رفع برخی از مشکل های واحدهای تولیدی برشمرد و بیان کرد: حذف قوانین دست و پاگیر در تولید کالا و نیز برطرف کردن مشکل های گمرکی و صادراتی محصولات گام مهمی برای افزایش اشتغال در استان است.
اسودی ادامه داد: افزایش صادرات غیرنفتی از مهم‌ترین رویکرد های دولت تدبیر و امید در استان سمنان است و از طرح‌ های این مقوله حمایت می ‌شود.

** 177 هزار تن کالا از سمنان صادر شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: 177 هزار تن کالا در 6 ماهه نخست سال 97 از استان صادر شد که 81 میلیون دلار ارزآوری داشت.
وی اظهار داشت: ارزش هر تن کالای صادراتی از استان سمنان 460 دلار است و بیشترین کالا های صادراتی استان شامل پودرهای شوینده، سرب، ظروف یکبار مصرف، سودسوزآور، کولر آبی، آلایش غیر خوراکی دام و هیدرو کربن سبک است.
به گفته اسودی، کالاهای تولیدی استان سمنان به 39 کشور جهان از قبیل کشورهای افغانستان، عراق، امارات، ترکیه، پاکستان، چین، انگلستان، هند، کرواسی، صربستان هنگ کنگ، ارمنستان، آذربایجان، ایتالیا صادر شده است.

**کاهش 36 درصدی حجم واردات به سمنان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در 6 ماهه سال 97، هفت هزار و 141 تن کالا به ارزش 18 میلیون دلار به استان وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد ارزش وزنی این کالا ها کاهش داشت.
وی با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرک استان سمنان، ادامه داد: عمده کالا های وارداتی شامل ماشین آلات خط تولید، اجزا و قطعه های آن ها، مواد اولیه کارخانه ها، قطعات تولید خودرو، اجزا قطعات ترانسفورماتورها و ماشین های تزریق بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان یادآور شد: کالاهای وارداتی از 18 کشور جهان مانند چین، ترکیه و امارات متحده وارد شده است.
به گزارش ایرنا، در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان 2 هزار و 10 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.