به گزارش ایرنا، رضا سیار روز سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار در سالن جلسه های امام جواد(ع) استانداری قم اظهار داشت: یک سری از کالاها از جمله لبنیات به علت نوع بسته بندی با افزایش قیمت مواجه شده است که اگر سختگیری شود کارخانه ها دچار ضرر می شوند.
وی افزود: کارخانه ها به عنوان تولیدکنندگان نباید دچار ضرر شوند بلکه باید راستی آزمایی صورت گیرد تا طبق قیمت مصوب کالاها را ارائه کنند، در غیر این صورت با فشارهای غیرکارشناسی، کارخانه ها از چرخه فعالیت و تولید خارج می شوند.
فرماندار قم ادامه داد: همچنین تعدادی از کالاها از خارج از استان وارد قم می شود که اگر سخت گیری های غیرمنطقی صورت گیرد، کالاها را به این استان نمی فروشند و شاهد کمبود کالا می شویم.
سیار همچنین از اعمال کارشناسی سلیقه ای بر روی کالاها انتقاد کرد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید با تشکیل کمیته ای، قیمت مصوب کالاها در سراسر کشور را جمع آوری کند تا بر اساس آن بر روی کالاها اظهار نظر و کارشناسی شود.
وی تاکید کرد: نظارت ها باید بر اساس قیمت های مصوب صورت گیرد.

** مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم نیز گفت: در حال حاضر سه هزار و 578 حلقه لاستیک در قم توزیع شده است و روند توزیع لاستیک ها ادامه دارد.
ابوالفضل جمالی گفت: 110 حلقه لاستیک برای تاکسی رانی قم در نظر گرفته شده بود که به علت این که سایزهای لاستیک ها برای تاکسی ها مناسب نبود به دنبال رایزنی با خارج استان جهت تعویض آنها هستیم تا در اختیار تاکسی رانی قرار گیرد.
وی گفت: در حال حاضر 800 حلقه لاستیک در سامانه این اداره کل موجود می باشد که در حال توزیع آنها هستیم.

** محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز گفت: طی یک هفته گذشته، در قیمت کالاهای ضروری، افزایش بالای 10 درصد نداشته ایم.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.