احمد همتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به یقین، شفاف نبودن نظام مالی و بانکی کشور نتیجه ای جز قطع ارتباط با بانک های کشورهای مختلف جهان ندارد که به سود کشور نیست.
وی بیان کرد: اگر لایحه شفاف سازی مالی مصوب نشود، به معنی شفاف نبودن نظام مالی کشور است که با نبود این شفاف سازی، دیگر نیاز به تحریم آمریکا و امثال آن ندارد و به نوعی خود تحریمی است.
همتی تاکید کرد: باید نظام مالی و بانکی کشور را کامل شفاف کنیم، در عین حال راه های نفوذ دشمنان را که امکان سوء استفاده را فراهم می کند ببندیم.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شفاف سازی از مسیر لایحه FATF به درستی انجام نشود 100 درصد مورد تحریم واقع می شویم و ارتباطات بانکی و مالی قطع خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه باید با لحاظ منافع ملی و با توجه به قانون اساسی و شرع مبین اسلام، بتوانیم در نظام مالی دنیا حضور داشته باشیم و منافع خود را حفظ کنیم، گفت: با طی مسیر شفاف سازی مالی از طریق کنوانسیون بین المللی، احتمال ماندن در نظام مالی بین اللملی وجود دارد.
همتی با اشاره به تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) در مجلس شورای اسلامی با درنظر گرفتن تمام 41 بند، بیان کرد: شورای نگهبان به زودی و در آینده نزدیک نظر خود را در این مورد اعلام می کند.

** مجلس در مباحث کلان جناحی عمل نمی کند
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهریشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجلس در سیاست های کلان جناحی عمل نمی کند، گفت: در بحث کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT)، با وجود جوسازی ها و توهین و تهدیدها، نمایندگان آن را مصوب کردند و تعداد آراء نشان از جناحی نبودن داشت.
همتی با اشاره به برخی جوسازی ها، تهدیدها و توهین ها، گفت: زمانی این گونه اقدامات راهبردی برای برخی اشخاص محسوب می شد اما در زمان حاضر با توجه به بلوغ و رشد سیاسی و اجتماعی جامعه، دیگر بی فایده است.
همتی تصریح کرد: کسانی که این برنامه ها را سازماندهی می کنند در سال های اخیر باید متوجه کارایی نداشتن این رویه شده باشند.
وی ادامه داد: دنباله روهای این روش های مخربانه بدانند این ره یافت با دین، قوانین، روح حاکم بر نظام اسلامی و سیاست گذاری های کلان نظام که توسط مقام معظم رهبری تبیین می شود، سازگار نیست.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان تاکید کرد: این روش ها به نفع کشور نیست و کشور را به سمت موضع گیری های تند سوق می دهد و از آرامش و وحدت خارج می کند که خواست برنامه ریزان و بدخواهان نظام است.
وی یادآور شد: مباحث کلان و تصمیم گیری ها و سیاست های کلی کشور باید در فضای منطقی، علمی و درست بحث شود و راهکاری که به نفع کشور است تصمیم گیری شود.
وی اضافه کرد: رهبری به مجلس شورای اسلامی در بررسی اف ای تی اف اختیار دادند، تا با بحث کارشناسی تخصصی، در این زمینه تصمیم گیری شود.
وی، به ناسازگاری برخی قوانین بین المللی با دین، قانون اساسی و سیاست های کلان کشور اشاره و تصریح کرد: با وجود این ناسازگاری ها، ایران عضو سازمان ملل است و با وجود تناقض قوانین برخی سازمان های بین المللی با دین و قانون کشور، دلیلی برای خروج از این سازمان های بین المللی وجود ندارد.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان تاکید کرد: اگر ایران از عضویت در سازمان های بین المللی خارج شود، ارتباط ایران با دنیا قطع می شود و این مساله خواسته دشمنان نظام اسلامی ایران است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.