به گزارش ایرنا، سعید ناجی روز دوشنبه در نشست کارگروه کودک استان سمنان در سالن غدیر استانداری، با اشاره به سردرگمی مسایل تربیتی کودکان در زمینه های مختلف، افزود: هنجارها و ناهنجاری های جامعه به خوبی برای کودکان و نوجوانان مشخص نیست و این باعث سردرگمی آنان می شود.
وی با اشاره به مصداق های نامشخص در هنجار و نابه هنجاری ها، ادامه داد: در برخی حوزه ها مانند موسیقی، شادی، استفاده از تلفن و فضای مجازی، بایدها و نبایدها و گاهی مجاز و غیرمجاز چندان مشخص نیست.
به گفته ناجی، زمانی که جامعه رفتار اصولی بر اساس ارزش های منطقی ندارد، به یقین تربیت کودک نیز بلاتکلیف می ماند و در نتیجه کودک و نوجوان دچار سردرگمی فردی و اجتماعی می شود.
معاون استانداری سمنان اضافه کرد: ارزش ها، شادی، فضای مجازی، دین و آموزش های از جمله بخش های سردرگم کننده است که کودکان و نوجوانان جامعه در آن ها تکلیف مشخصی ندارند.
ناجی گفت: شفاف سازی در این زمینه ها، به رشد فرهنگی و اجتماعی کودکان کمک می کند و آن ها را از سردرگمی نجات می دهد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یادآور شد: ماهیت ذهنی کودکان کشور به خاطر سردرگمی های مختلف اجتماعی و فرهنگی به درستی شکل نگرفته است.
ناجی بیان کرد: بهره گیری از الگوهای درست در کشورهای دیگر که منتج به پرورش انسان های فرهیخته و با تعهد می شود، راهکار مناسبی برای پرورش کودکان و نوجوانان کشور است.
وی، به اقدامات جزیره ای دستگاه های بخش اجتماعی و فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: نبود هماهنگی و هم پوشانی کافی در فعالیت دستگاه ها در بخش کودک و نوجوان از اثرگذاری اجرای طرح های مختلف کاسته است.
ناجی اضافه کرد: چگونه ساختن آینده کودکان اهمیت دارد که تلاش ویژه مسوولان امر در این زمینه را می طلبد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تصریح کرد: مشکلات کودکان و نوجوانان کشور از مسایلی است که متخصصان این بخش با اقدامات اصولی و بررسی تخصصی باید برطرف کنند.
در این نشست، سید عباس دانایی فرماندار، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان و تعدادی از مسوولان دستگاه های فرهنگی و اجتماعی استان سمنان برنامه های این هفته در دستگاه خود را اعلام کردند.
14 تا 20 مهر به نام هفته ملی کودک در ایران نامگذاری شده است و شعار امسال این هفته « آینده را باید ساخت» است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.