روابط عمومی و اطلاع ‌رسانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه روز دوشنبه به نقل از رضا موزونی اعلام کرد: از آنجایی که قصه‌گویی از طریق غیرمستقیم توانسته است هنر گوش دادن را در کودکان تقویت کند، به عنوان یک واسطه‌ی تربیتی هنوز از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی اظهار داشت: در راستای تأکید وزیر آموزش و پرورش بر مسائل تربیتی و پرورشی که بسترساز و چراغ راه آموزش‌اند، درصدد هستیم که جشنواره قصه‌گویی در 2 سطح معلمان و دانش‌آموزان را برگزار کنیم.
این پژوهشگر فرهنگ عامه افزود: عمر هنر قصه‌گویی به درازای تاریخ بشر است و از گذشته‌های دور تاکنون، بی‌شک بخش مهمی از آموزش و پرورش و انتقال مفاهیم اخلاقی و اجتماعی به کودکان از طریق قصه‌گویی بوده است.
مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه یادآور شد: معلمانی که از توانایی ارتباط ‌گیری مؤثر با دانش‌آموزان برخوردارند، می‌توانند در زمینه آموزش امور درسی نیز موفق باشند. به همین منظور با ارائه طرحی در پی برپایی اولین جشنواره قصه‌گویی با رویکردی تازه در سطح مدارس استان هستیم.
موزونی ضمن تأکید بر این که این جشنواره بر تقویت هنر شنیدن در دانش‌آموزان یاری می رساند، افزود: این امر مهم می‌تواند به افزایش قدرت انتقال آموزه‌ها در معلمان، به آشنایی دانش‌آموزان با هویت دیرسال ملی و دینی کشور ایران عزیزمان کمک می‌کند.
مدیر کل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در پایان گفت: قصه‌های دینی، قصه‌های حماسی و قصه‌های بومی، محور این جشنواره خواهند بود. همچنین پرداختن به آسیب‌های اجتماعی و کاستن از اثرات مخرّب زلزله بر کودکان از دیگر محورهای جشنواره است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 325 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.