حسن کاتبی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، مهر ماه را فصل شکوفایی علم و دانش دانست و گفت: حدود 13 درصد از دانش آموزان استان سمنان در شهرستان دامغان تحصیل می کنند.
مدیر آموزش و پرورش دامغان تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید یکهزار و 180 نفر از آموزگاران، دبیران و نیروهای اجرایی شهرستان در 102 آموزشگاه با بیش از 520 کلاس درس ساماندهی شدند.
کاتبی افزود: در سال تحصیلی جدید تعداد 6 آموزشگاه بنا به تراکم جمعیت در شهرک ها جا به جا شدند که این امر در رفع مشکل کمبود فضای آموزشی بسیار موثر بود.
وی اضافه کرد: بیش از 27 آموزشگاه شهری و روستایی با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد و 70 میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی و مشارکت انجمن اولیاء و مربیان برای سال جدید تعمیر و بهسازی شد.
کاتبی خاطر نشان کرد: ساخت آبخوری، بازسازی و تعمیر کامل 46 چشمه سرویس بهداشتی، تعویض سرامیک، رفع مشکلات شبکه فاضلاب، حفر چاه فاضلاب، رنگ آمیزی کلاس ها، ایزوگام بام مدارس، تعمیر روشنایی و سامانه گرمایشی با بسیج نیروهای خدماتی و اجرایی در فصل تابستان انجام شده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دامغان، کمبود فضای آموزشی را یکی از مشکلات اصلی در دامغان دانست و گفت: کمبود فضای آموزشی در مجموعه مسکن مهر و شهرک بهارستان دامغان وجود دارد که در صورت احداث 2 مدرسه 6 کلاسه، این کمبود به صورت کامل برطرف می شود.
47 درصد مدارس شهرستان دامغان نیازمند نوسازی و 53 درصد مدارس نیز دارای شرایط مدارس استاندار هستند.
در استان سمنان 120 هزار دانش آموز، هشت هزار آموزگار و دبیر در حدود یکهزار واحد آموزشی سال تحصیلی 98 - 97 را آغاز می کنند.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.