به گزارش ایرنا، مصطفی کواکبیان جمعه شب در جمع سوگواران حسینی در یکی از مسجدهای شهر سمنان، افزود: نپذیرفتن ذلت در مقابل دشمن یکی از اهداف قیام حضرت امام حسین‌(ع) است.
نماینده مردم تهران در مجلس‌ شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همواره باید تلاش کنیم تا در عزادارای‌ ها جنبه ضد‌ظلم و ستم برجسته باشد، اگر در عزاداری ها بی تفاوتی سیاسی داشته باشیم دچار آفت شده ایم.
وی بیان کرد: اگر امروز در مقابل زیاده‌ خواهی ‌های رئیس جمهور نابخرد آمریکا، داعش وحشی، سعودی ‌ها و نتانیاهو، فریاد ضد‌ظلم خود را به رخ می ‌کشیم، برخاسته از پیام ظلم ستیزانه عاشوراست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جلوگیری از ورود مباحث سیاسی، حزبی و گروهی در مراسم عزادارای، گفت: نباید به نام مداحی کارهای سیاسی و جناحی کرد.
وی تاکید کرد: مجالس حضرت امام حسین‌(ع) باید جنبه تبیین ‌گری و هدایت‌گری داشته باشد و سخنرانان نیز باید مراقبت‌ های لازم را داشته باشند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهانت سخیف یکی از خوانندگان زیرزمینی به ساحت مقدس حضرت امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) و بی‌تفاوتی و سکوت علما، ائمه جمعه، صدا و سیما و مداحان، گفت: اگر یکی از طرفداران جناح دیگر چنین جسارتی به اهل بیت(ع) روا‌ می ‌داشت، آیا کفن ‌پوشان خود جوش به خیابان ‌ها نمی ‌ریختند و آیا باز هم در مقابل این توهین ‌ها سکوت می ‌کردند.
به گفته وی، مخدوش شدن عزاداری حسینی با خرافات و بدعت ها، یکی از آفت های سوگواری حسینی است.
وی ادامه داد : گاهی در فضای مجازی فیلم‌هایی مشاهده می‌ شود که در آن جمعی با برهنه شدن، بالا و پایین پریدن، خراشیدن دست و صورت، تولید صدای ناهنجار و خود را به شکل حیوان درآوردن و یا با استفاده از کلمات و واژه‌ های بی‌محتوا، به عزاداری می ‌پردازند.
کواکبیان، اجرای موسیقی های مدرن در برخی عزاداری ها را دیگر آفت در شیوه عزاداری ماه محرم عنوان و بیان کرد: گاهی شاهدیم که نوحه ‌هایی که در برخی از مجالس عزاداری خوانده می ‌شود همراه با نواخته شدن موزیک‌ هایی به سبک دوران طاغوت است و این با اهداف قیام و نهضت حسینی در تضاد است.
کواکبیان، وجود ریا و جلوه گری های بی ‌حساب و کتاب را آسیب در شیوه عزاداری ‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: در برخی از مراسم و عزاداری‌ ها اخلاص جای خود را به ریا داده و این حرکت ‌ها ماندگار نخواهد شد.
نماینده مردم تهران در مجلس‌ شورای اسلامی، سطحی‌نگری و بی تفاوتی سیاسی را دیگر آفت عزاداری ‌ها عنوان کرد و گفت: مداحان باید توجه داشته باشند نوحه‌ها دارای محتوای غنی و بیانگر پیام حضرت امام حسین‌(ع) باشد.
6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.