به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه مدرسه قلعه، با تأکید براینکه آیین نخل برداری متعلق به همه مردم شهر است، ابراز داشت: تعصب صرف به سنت ها مردم را اذیت می کند و باید در اجرای آیین های سوگواری زمان و مکان را درنظر گرفت.
وی اضافه کرد: می توان آیین های سوگواری پنجم و یازدهم محرم در شاهرود را بهتر برگزار کرد اما به شرط آنکه زاویه دید خود را گسترده تر کنیم.
خطیب جمعه شاهرود به آغاز هفته دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: باید از دستاوردهای هشت سال جنگ تحمیلی برای مقاومت امروز ایران و منطقه بهره برد.
امینی وحدت و انسجام را یکی از این دستاوردها برشمرد و تصریح کرد: توجه به مردم و وحدت جامعه سبب شد کشور در برابر تهاجم بیگانگان حفظ شود.
وی با بیان اینکه بیشتر فرماندهان دفاع مقدس را جوانان تشکیل می دادند، تأکید کرد: انجام کارهای حساس را باید به دست افرادی سپرد که اهل جرات و جسارت باشند و این درس از دفاع مقدس به درد امروز جامعه می خورد.
امام جمعه شاهرود با اشاره به وجود معنویت در جبهه های جنگ یادآور شد: ما در این هشت سال فقط با سلاح های جنگی دفاع نکردیم بلکه وجه ممتاز دفاع مقدس معنویت، ایثار و ندید گرفتن عنوان های دنیوی بود.
امینی همچنین با یادآوری ضرورت توجه به آموزش و پرورش در مدرسه ها، بیان کرد: متأسفانه در زمان کمبود بودجه، پرورش بیشتر از آموزش لطمه می خورد درحالی که در کنار سواد، تربیت نیروهای کاردان بیشتر به درد جامعه می خورد.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.