ابوالفضل حسن بیگی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در سال های اخیر دولت تدبیر و امید اقدامات مثبتی برای کاهش آمار بیکاری در بخش صنعت و معدن سمنان انجام داد که اشتغالزایی برای دست کم 30 هزار نفر در این بخش از اقتصاد استان از جمله این دستاورد است.
وی خاطرنشان کرد: ارایه تسهیلات رونق تولید به واحدهایی که در تامین مواد اولیه و نقدینگی مشکلاتی داشتند از سوی دولت به خوبی اجرا شد و برای سال جاری هم باید دیگر مشکلات فعالان اقتصادی مانند تامین بازار فروش و رکود در بازار هم برطرف شود.
وی ادامه داد: باید برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در استان سمنان فرش قرمز پهن کرد و نهادهای اجرایی با تسهیل روابط اداری در جذب این افراد نقش آفرینی کنند.
حسن بیگی اضافه کرد: تفکر جزیره ای به اقتصاد سمنان ضربه می زند و باید دولتمردان در استان با تفکر فرامنطقه ای برای کاهش آمار بیکاری اقدام کنند.
این نماینده مجلس گفت: کم آبی در برخی از نواحی و شهرک های صنعتی استان نباید مانع جذب سرمایه گذار شود و باید با اتخاذ تصمیمات راهبردی صنایع کم آب بر در سمنان مستقر شوند.
وی تصریح کرد: از ظرفیت های صنعت و معدن استان سمنان در چند سال گذشته بهره چندانی نبرده ایم و باید با راه اندازی واحدهای فرآوری مواد معدنی و همچنین نوسازی ماشین آلات خط تولید بهترین محصولات را به بازار داخلی و خارجی صادر کرد.
در استان بیش از 702 هزار نفری سمنان بیش از 2 هزار و 10 واحد صنعتی و تولیدی فعال است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.