به گزارش ایرنا، سعید ناجی روز سه شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان در سالن غدیر استانداری، افزود: اکنون استان در زمینه مدریت منابع آب و انتقال دچار مشکل است.
وی ادامه داد: مسوولان برای تحقق راهبرد ایجاد مدیریت واحد و کارشناسی برای حل مشکلات این استان در زمینه انتقال آب اهتمام ویژه داشته باشند.
ناجی اظهار داشت: به دلیل آمیختگی با مسایل امنیتی باید مدیریت منابع آبی با شرایط خاص انجام شود.
وی تصریح کرد: صحبت درباره منابع آبی بحثی حساس است و باید با جدیت و هوشیاری صورت گیرد و مسوولان از سلیقه ای عمل کردن در این حوزه پرهیز کنند.
معاون استانداری سمنان، بر شناسایی موانع و مشخص کردن سهم هریک از موانع تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان نیز در این نشست، مدیریت مصرف آب را مهم و ضروری دانست و افزود: کشور سال آبی سختی را با هماهنگی و همکاری ارگان های درگیر پشت سر گذاشته است.
ایرج حیدریان ادامه داد: کاهش بارش ها و خشکسالی های پی در پی مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: امسال به دلیل کم آبی، چهار هزار مگاوات برق از تولید نیروگاه های برق آبی کشور کاسته شد.
وی تصریح کرد : از سوی وزارت نیرو مقرر شده میزان مصرف آب شهرداری ها برای آبیاری فضای سبز 30 درصد نسبت به سال گذشته به منظور جبران کم آبی کاهش یابد.
حیدریان با اشاره به کمبود آب در شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: کمبود آب در این شهرستان با حفر سه حلقه چاه رفع شد، در زمان حاضر برای شهرستان شاهرود 770 لیتر در ثانیه آب آشامیدنی تامین شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان گفت : 91.5 درصد از آب سد نمرود متعلق به سمنان است، مبدا سد نمرود در استان همجوار قرار دارد و به همین دلیل، کار مدیریت منابع آبی پیچیده شده است.
حیدریان خاطر نشان کرد : انتقال آب سد نمرود به سمنان دارای مشکلاتی است که حل آن نیازمند همدلی و انسجام مسوولان با یکدیگر است.
به گزارش ایرنا، در این نشست درباره مدیریت منابع و مصارف حوضه آبریز حبله رود و مدیریت مصرف آب، تبادل نظر و مصوبات نشست قبل پیگیری شد.
در استان سمنان یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که حدود 87 درصد در بخش کشاورزی، 9 درصد آشامیدنی و چهار درصد در بخش صنعت و خدمات مصرف می شود.
کمبود سالانه آب در این استان حدود 450 میلیون مترمکعب عنوان می شود.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.