ابوالفضل حسن بیگی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: 700 هزار میلیارد ریال برای اشتغال و آبادانی روستاهای کشور در بودجه 97 لحاظ شد که امیدواریم تخصیص کامل این بودجه به آبادانی روستاها بینجامد.
نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بخش بزرگی از تولیدات کشور در روستاها شکل می گیرد که باید به این بخش مولد توجه ویژه شود.
وی مهاجرت جمعیت روستایی را معضل بسیاری از مناطق کشور برشمرد و اضافه کرد: باید از مهاجرت جمعیت روستایی به عنوان نقاط مولد به هر طریق پیشگیری کرد.
حسن بیگی تصریح کرد: در سال گذشته ٦2 میلیارد ریال به دهیاری های شهرستان دامغان اختصاص یافت که بیشتر برای اقدامات عمرانی هزینه شد.
وی، آبادانی روستاها را از مهم ترین آرمان های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: مشارکت گرفتن از اهالی روستا در تصمیم گیری ها به شناسایی دقیق مشکلات روستایی کمک زیادی می کند.
حسن بیگی افزود: با احداث مجتمع ها و مخازن آبرسانی، مشکل تامین آب آشامیدنی ٧٥ درصد روستاهای دامغان برطرف شده است و اکنون نیاز به اصلاح و نوسازی شبکه آبرسانی روستاها داریم.
وی افزود: سال گذشته ، مالیات بر ارزش افزوده به تناسب جمعیت شهرستان ها تقسیم شد که در نتیجه پیگیری 135 میلیارد ریال سهم شهرستان دامغان شد.
نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به مطالعات، شهرستان دامغان برای رونق چرخه اقتصادی به 25 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد .
به گزارش ایرنا، بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 استان سمنان 702 هزار و 360 نفر جمعیت در 215 هزار و 571 خانوار دارد که 560 هزار و 502 نفر جمعیت شهری و 141 هزار و 858 نفر جمعیت روستایی است.
در سال ١٣٩٥ معادل ٢٠ میلیون و ٧٣٠ هزار و ٦٢٥ نفر در روستاها ساکن بودند که نسبت به سال ١٣٩٠ معادل ٧٧٢ هزار و ٣٨٣ نفر کاهش یافته است.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.